Serneke bygger om badhus i Marks kommun

Serneke har tecknat totalentreprenadavtal med Marks kommun för om- och tillbyggnad av badhuset Kaskad. Ordern är värd cirka 130 miljoner kronor.

Badhuset Kaskad i Skene i Marks kommun ska byggas om med syfte att ge möjlighet för fler att nyttja badhuset, öka simskoleverksamheten, främja träning, hälsa och öka tillgängligheten.

Serneke ska i entreprenaden bland annat renovera de nuvarande delarna av badet, utöka med en extra multibassäng för rehabilitering, vattenträning, simskola och babysim samt bygga en ny 25-metersbassäng och fler omklädningsmöjligheter. En ny entrélösning för en mer tillgänglig in- och utpassering ska också byggas.

Entreprenadavtalet för badhuset Kaskad inleder fas 2 i det samverkansprojekt mellan Serneke och Marks kommun där projektering och budgetering utarbetats i första fasen.

– Efter god samverkan med Marks kommun kring arbetet framåt har detta alla förutsättningar att bli ett mycket fint och tillgängligt badhus. Vi har efter hand god erfarenhet av liknande projekt, vilket är viktigt för att möta de utmaningar som ett badhusprojekt alltid innebär, säger Peter Andersson, arbetschef på Serneke Sverige.

Renoveringen och utbyggnaden av badhuset Kaskad beräknas stå klar under fjärde kvartalet 2022. Ordersumman om cirka 130 miljoner kronor inkluderas i orderingången för andra kvartalet 2021.

Peter Andersson, arbetschef Serneke Sverige AB
peter.andersson@serneke.se

Johan Live, kommunikationschef Serneke Group AB
Tel: + 46 768 68 11 37

Serneke är en växande koncern verksam inom entreprenad och projektutveckling. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter omkring 6,9 miljarder kronor och cirka 1 100 anställda organiserade i tre affärsområden: Serneke Sverige, Serneke Invest och Serneke International. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare. Bolagets svenska verksamhet är rikstäckande och organiserad i fem regioner, Syd, Väst, Öst, Mitt och Norr med huvudkontor i Göteborg. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke Group AB finns på www.serneke.se