Serneke bygger radhus i Halmstad

Serneke ska bygga 18 hus med äganderätt i Halmstads nya stadsdel Ranagård.  Nu släpps bostäderna till försäljning och planerad inflyttning sker under 2023.

Det egenutvecklade projektet Kv. Morgonrock kommer att byggas i Ranagård, som ska bli en helt ny stadsdel i Halmstad. De 15 radhusen och tre kedjehusen blir vardera 114 kvadratmeter fördelat på fem rum. Husen förses med stora glaspartier, sandgrå träfasad och mörkgrå plåttak. Med färgsättningen vill arkitekten återspegla och förena områdets karaktär.

– Varje trädgård har en stor uteplats, plats för en egen odling och möjlighet till ett enklare utekök, säger Marie Ericsson, arkitekt i projektet.

Ranagård ligger nära både Halmstad city, natur och hav. I stadsdelen kommer det att finnas ett varierat bostadsutbud med cirka 600 nya bostäder samt äldreboende, förskolor och skola.

– Halmstad är en spännande marknad med stor efterfrågan på nya bostäder, speciellt på radhus. Därför känns det roligt att kunna erbjuda marknaden 18 nya radhus i Ranagård som kommer att bli ett jättefint nytt område på ett superläge i staden, säger Fredrik Melin, projektutvecklare på Serneke.

Serneke har varit verksamma i Halmstad sedan 2011 och har sedan tidigare byggt både hyres- och bostadsrätter, samt kommersiella lokaler i kommunen. Försäljningen av radhusen i Ranagård påbörjas den 4 september 2021. Planerad byggstart är våren 2022 och förväntas stå klara i början av 2023.

Mer information om projektet finns på https://www.sernekebostad.se/kv-morgonrock

Fredrik Melin, projektutvecklare Serneke Sverige AB
fredrik.melin@serneke.se

Johan Live, kommunikationschef Serneke Group AB
Tel: + 46 768 68 11 37

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom entreprenad och projektutveckling. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter omkring 6,9 miljarder kronor och cirka 1 100 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare. Bolagets verksamhet är rikstäckande och organiserad i fem regioner, Syd, Väst, Öst, Mitt och Norr. Serneke har sitt huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Malmö, Alingsås, Borås, Eskilstuna, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Karlstad, Luleå, Norrköping, Skövde, Strömstad, Sundsvall, Trollhättan, Uppsala, Varberg, Växjö och Örebro.  Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke Group AB finns på www.serneke.se