Serneke rekryterar arbetschef i Malmö

Eva Frostberger tillträder idag, den 1 oktober, som Arbetschef för Serneke Bygg i Malmö. Hon kommer närmast från NCC och ska utveckla Sernekes verksamhet i region Syd.

Eva Frostberger har lång erfarenhet inom byggbranschen och kommer närmast från NCC där hon varit i tio år.

Tidigare har hon arbetat på Grontmij, Pantektor och Skanska. Under åren har Eva haft olika roller inom allt från projektledning, kvalitetsansvar, miljöinventering, partneringledning till affärschef. Hon har varit inblandad i projekt gällande flygplatser, lager, terminaler, äldreboende, flerbostadshus, skolor och kontor.

Eftersom Eva är uppväxt i Alingsås har hon haft ögonen på Serneke under en längre tid och följt företagets resa. När hon nu själv kliver ombord som arbetschef blir hennes huvudsakliga uppdrag att kontraktera projekt till Serneke och driva dem genom produktion på ett lönsamt och effektivt sätt med hjälp av projektledarna.

-Serneke är ett ungt bolag vilket känns spännande. De är dessutom förhållandevis nya i regionen vilket gör att jag hoppas kunna vara med och utveckla och etablera verksamheten på ett positivt sätt. Jag har varit i byggbranschen i många år och känner mig trygg i min roll och mitt kontaktnät. Jag hoppas det ska bidra till att utveckla Sernekes verksamhet i Malmöregionen, säger Eva Frostberger.

Johan Live, pressansvarig Serneke Group AB
Tel: + 46 768 68 11 37

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter på 5,6 miljarder kronor och drygt 1 000 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare och verksamheten är fokuserad kring de tre storstadsregionerna Göteborg (Region Väst), Stockholm (Region Öst) och Malmö (Region Syd). Serneke har sitt huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Malmö, Alingsås, Borås, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Skövde, Strömstad, Trollhättan, Uppsala, Varberg och Växjö. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke Group AB finns på
www.serneke.se