Serneke rekryterar ny regionchef för projektutveckling

Ted Mattsson blir ny regionchef för Serneke Projektutveckling Öst. Hans uppdrag blir att ytterligare flytta fram positionerna för Serneke som framgångsrik samhällsbyggare i Stockholm/Mälardalsregionen.

– Jag ser Serneke som ett visionärt företag med sunda värderingar, ett företag som ser möjligheter och vill förändra och utveckla. Serneke är ett efterlängtat alternativ till de traditionella stora företagen på marknaden, säger Ted Mattsson angående sin nya arbetsgivare.

– Nu tar vi nästa steg i Mälardalen och det är oerhört roligt att få möjligheten att välkomna Ted till vårt gäng. Ted kommer in i vår grupp med bred erfarenhet, kompetens och energi. Tillsammans kommer vi att kunna ta oss närmare våra ambitiösa mål, utveckla och genomföra vår projektportfölj, säger Patrik Lindström, VD på Serneke Projektutveckling.

Ted Mattsson har drygt 20 års erfarenhet av fastighetsutveckling i olika ledande befattningar och kommer närmast från en roll som utvecklingschef hos Oscar Properties. Hans yrkeserfarenhet omfattar även utveckling av stora kommersiella och samhällsviktiga fastigheter, arenor och infrastruktur hos aktörer som Steen & Ström, SGA Fastigheter, WSP Management och NCC.

Ted Mattsson tillträder sin tjänst hos Serneke den 20 september.

Affärsområdet Serneke Projektutveckling ansvarar för förvärv och utveckling av projekt- och exploateringsfastigheter. Verksamheten består huvudsakligen av förvärv av bebyggd eller obebyggd mark som förädlas till bostäder och kommersiella fastigheter.

Patrik Lindström, VD Serneke Projektutveckling
patrik.lindstrom@serneke.se

Johan Live, pressansvarig

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter på nära 4 miljarder kronor och omkring 890 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare och verksamheten är fokuserad kring de tre storstadsregionerna Göteborg (Region Väst), Stockholm (Region Öst) och Malmö (Region Syd). Serneke har sitt huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Malmö, Helsingborg, Borås, Halmstad, Strömstad, Trollhättan, Varberg och Alingsås. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke Group AB finns på www.serneke.group