Serneke samverkar kring ny högstadieskola i Arvika

Serneke och det kommunala bolaget Arvika Fastighets AB har tecknat ett samverkansavtal kring utvecklingen av en ny högstadieskola i Arvika. Under 2021 är det planerat att den nya skolan ska stå klar.

Den nya högstadieskolan, som får placering i centrala Arvika, ska rymma cirka 750 – 900 elever och även innehålla bibliotek och centralkök. Preliminär byggstart är planerad till sommaren / hösten 2019.

– Detta är det första stora samverkansuppdragets i denna, för oss, nya region. Det är särskilt glädjande att det är denna typ av projekt för en offentlig beställare. Vi ser fram emot att samverka med Arvika kommun för att bygga en skola för framtidens unga i Arvika, säger Daniel Lindén, regionchef på Serneke Bygg.

– Det känns bra och inspirerande att få sätta igång arbetet med att konkretisera våra tankar och idéer om en ny skola, säger Christian Persman, projektledare på Arvika kommun.

Avtalet, som följer på den upphandling som Serneke vann i konkurrens med flera andra anbud, innebär att Serneke och kommunen i en första fas ska samverka kring projekteringen av den nya skolan. I en andra fas går samarbetet över i ett totalentreprenadavtal.

Daniel Lindén, regionchef Serneke Bygg
daniel.linden@serneke.se

Johan Live, pressansvarig Serneke Group AB
Tel: + 46 768 68 11 37

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter på omkring 6 miljarder kronor och cirka 1 100 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare och verksamheten är fokuserad kring de tre storstadsregionerna Göteborg (Region Väst), Stockholm (Region Öst) och Malmö (Region Syd). Serneke har sitt huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Malmö, Alingsås, Borås, Eskilstuna, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Skövde, Strömstad, Trollhättan, Uppsala, Varberg och Växjö. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke Group AB finns på www.serneke.se