Serneke skriver avtal med Trollhättan Tomt AB

Serneke Bygg har i dag skrivit entreprenadavtal med Trollhättan Tomt AB för Sylteskolan i Trollhättan. Ordern är värd omkring 485 miljoner kronor.

Serneke Bygg har sedan september 2016 jobbat i samverkan med det kommunägda fastighets­bolaget Trollhättan Tomt AB för att utarbeta en systemhandling för projekt Sylteskolan i Trollhättan. Detta arbete har nu resulterat i ett slutligt entreprenadavtal som innebär att ordersumman från projektets inledande fas fastställts till omkring 485 miljoner kronor, som kommer att inkluderas i orderingången för andra kvartalet 2017.

– Under åren har Trollhättans Tomt AB och Serneke haft flera projekt tillsammans vilket gör oss oerhört stolta och inspirerade när vi nu fått förtroendet i denna samverkansentreprenad. Det blir ett omfattande och intressant projekt där vi tillsammans med stort engagemang, kunskap och samarbetsvilja från alla inblandade kommer skapa något unikt för hela Trollhättan, säger Christer Larsson, arbetschef Serneke Bygg AB.

– Vi har arbetat under en väldigt lång tid med detta projekt, så det känns mycket bra att vi tecknar avtal för kommande produktionsfas. Samtliga inblandade har blivit ett sammansvetsat team med projektets bästa i fokus, säger Andreas Danielsson, Trollhättans Tomt AB.

Projektets genomförandetid sträcker sig fram till hösten år 2021.

Johan Live, pressansvarig

Christer Larsson, arbetschef Serneke Bygg AB
christer.larsson@serneke.se

Denna information är sådan information som Serneke är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 maj, kl. 13.30 CET.

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter på nära 4 miljarder kronor och omkring 890 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare och verksamheten är fokuserad kring de tre storstadsregionerna Göteborg (Region Väst), Stockholm (Region Öst) och Malmö (Region Syd). Serneke har sitt huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Malmö, Helsingborg, Borås, Halmstad, Strömstad, Trollhättan, Varberg och Alingsås. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke Group AB finns på www.serneke.group