Serneke tecknar samverkansavtal för ombyggnad av Falkenbergs gymnasieskola Hus 3

Serneke Bygg och Falkenbergs kommun har tecknat ett samverkansavtal kring en ombyggnad av Falkenbergs gymnasieskola Hus 3. Målet är att ombyggnaden ska vara klar under 2020.

– Falkenbergs kommun har sökt en samverkanspartner med innovativa bygglösningar. Att de valt Serneke är en glädjande bekräftelse på att vi lever upp till våra ambitioner. Vi ser fram emot att tillsammans med kommunen jobba fram en fin lösning för stadens framtida gymnasieelever, säger Karl Wetterlund, arbetschef på Serneke Bygg.

Projektet genomförs i två faser. I fas 1, som inleds omgående, tas tidplan och budget fram för projektet. Fas 2 med ombyggnation inleds under 2019. Målet är att projektet ska vara slutfört under 2020.

Karl Wetterlund, arbetschef Serneke Bygg
karl.wetterlund@serneke.se

Johan Live, pressansvarig Serneke Group AB
Tel: + 46 768 68 11 37

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter på 5,6 miljarder kronor och drygt 1 000 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare och verksamheten är fokuserad kring de tre storstadsregionerna Göteborg (Region Väst), Stockholm (Region Öst) och Malmö (Region Syd). Serneke har sitt huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Malmö, Alingsås, Borås, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Skövde, Strömstad, Trollhättan, Uppsala, Varberg och Växjö. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke Group AB finns på
www.serneke.group