Flaggningsmeddelande

Styrelsen i Serstech AB, org nr 556713-9893 har i samband med arbetet med den kommande halvårsrapporten noterat att Victory Life & Pension Assurance Company har minskat sitt innehav i bolaget.

Victory life, som vid årsskiftet den 31 december 2015 ägde 1.723.882 aktier , motsvarande 12,1 % ägde per halvårsskiftet 2015 1.688.355 aktier, motsvarande 7,9 %.

Victory Life meddelar att bolaget sålt aktier över marknaden. Det procentuellt sett minskade innehavet i Serstech beror främst på att bolaget inte hade möjlighet att delta i vårens nyemission.

I bolaget fanns vid datumet för bolagsstämman 21.373.102 aktier och röster.

För ytterligare information kontakta:

Thomas Pileby Styr.ordf. Serstech AB Tel: +46 702 072 643

Peter Höjerback, VD Serstech AB, tel: +46 709 759 000.

Serstech identifierar kemikalier med hjälp av världens troligen minsta och mest kostnadseffektiva Raman-spektrometer. Den kan byggas in för processövervakning eller användas i form av ett handhållet instrument. Eftersom mätningarna inte kräver några förberedelser och går igenom såväl vatten som glas och plast finns många användningsområden. Kunder inom industrin sparar tid och pengar genom snabb och enkel kvalitetskontroll av råvaror, medan man inom tull, polis och miljösäkerhet identifierar knark och farliga ämnen. Bolaget är noterat på Aktietorget och har sitt kontor på Ideon i Lund.