Förstärkt försäljningsorganisation ökar tempot

Serstech AB (publ) förstärker sin försäljningsorganisation för att kunna växa fortare i framförallt Asien. Genom rekryteringen av Mikael Wanland som ny försäljningschef får bolaget en person som på plats i Asien under åtta år har lett ett svenskt teknikbolags framgångsrika försäljning och marknadsutveckling. Mikael har även gedigen erfarenhet av den europeiska marknaden samt branschkunskap inom IT-lösningar och instrument.

Stort intresse från Asien

Serstech har under några år märkt av ett allt större intresse från kunder i Kina, Japan och Sydostasien. Det har visat sig bland annat i två tidigare kommunicerade beställningar; en från en sydostasiatisk polismyndighet och en från en kinesisk industripartner. Marknaden är enorm och som tidigare nämnts har stora delar av världens kemitillverkning flyttat till Kina, som på mindre än fem är vuxit till att vara dubbelt så stor som tidigare största landet USA.

Även säkerhetssektorn i regionen tar hoten från kemikalier på stort allvar, vilket ännu så längre främst visat sig i hårda narkotika- och antiterrorlagar. Hållbarhets- och miljöperspektiven blir dock allt viktigare och med tanke på industrins tillväxt kommer även räddningstjänster att behöva tillgång till bättre kunskap om kemikalierna i samhället och bättre verktyg för att hantera dem och deras risker.

Europa utgör fortsatt en helt central del av Serstechs marknad och inte minst svenska kunder kommer även framöver att ägnas mycket stor uppmärksamhet.

Ny försäljningschef ökar tempot

Mikael Wanland är 36 år och har en internationell bakgrund där han bott längre perioder i såväl Sverige som Sydafrika, Brasilien och Singapore. Mikael har redan börjat på Serstech och hans bas blir i Lund, men en hög närvaro på marknaden kommer att krävas.

”-Vi är glada att Mikael valt att arbeta för oss. Han tillför gedigen kunskap om försäljnings- och marknadsarbete och han är oerhört uppskattad av kunder och säljpartners. Dessutom bidrar han med stor energi och har en härligt positiv personlighet som fungerar i alla kulturer. Vi tror att Mikael kommer att passa in perfekt i vårt team och ser med stor tillförsikt på framtiden”, säger Peter Höjerback, VD Serstech AB.

Serstechs tidigare försäljningschef har i samband med omorganisationen lämnat bolaget.

Taggar: