Säkerhetsorder från Latinamerika

Serstech AB (publ) har idag fått sin första order från Latinamerika till ett värde av ca en halv miljon kronor. Ett säkerhetsföretag med verksamhet i stora delar av regionen har för såväl egen vidareförsäljning som för en kunds räkning lagt en första order. Utmaningarna i regionen kring inte minst explosivämnen och narkotika är stora och lösningar som Serstechs har en stor potential.

Första ordern från Latinamerika

Hoten från farliga ämnen och inte minst explosivämnen och narkotika är stora. Det är väl känt att Latinamerika bland annat står för den allra största delen av den globala kokaintillverkningen. I och med denna order sluter Serstech ett avtal för vidareförsäljning av instrument och lösningar i regionen samtidigt som en nationell polismyndighet lagt en första order.

Värdet på beställningen är ca en halv miljon kronor. Fakturering och leverans sker i denna månad.

”-Vid sidan av vårt stora fokus i Sverige och närområdet är vi försiktigt positiva inför att se konkreta order även från andra länder och regioner där vi själva inte varit aktiva. Kundbehoven är mycket lika inom säkerhetsområdet och marknadsföring sker till stor del via kontakter. Att vi redan fått positiva referenser är glädjande”, säger Peter Höjerback, VD Serstech AB.

Taggar: