Serstech förstärker försäljningsorganisationen

Jose Miguel Jimenez har anställts som Area Sales Manager och tillträder sin befattning hos Serstech den 23 maj. Jose har verkat inom Bruker Detection med försäljning av instrument inom CBRNe industrin under 10 års tid.

”Joses mångåriga och dokumenterade erfarenhet inom säkerhetssegmentet och CBRNe kommer vara en stor tillgång för Serstech framöver. Framför allt besitter Jose ett stort internationellt nätverk som vi kommer kunna dra nytta av i vår fortsatta fokusering inom säkerhetssegmentet”, säger VD Mikael Wanland

Vidare kommer Jan Sonnvik att lämna sin tjänst som VP Engineering och övergå till egen konsultverksamhet där bl.a. Serstech kommer att vara en av kunderna.

”I och med att Serstechs erbjudande till marknaden nu är färdigutvecklat tycker jag det är en lämplig tidpunkt att gå vidare med nya utmaningar” säger Jan Sonnvik.

”Vi är mycket tacksamma för den stora insats Jan har gjort för Serstech och önskar honom lycka till med sin nya verksamhet. Vi är glada att få ha kvar Jan i Serstech som konsult för att säkerställa en kontinuitet av utvecklingsresurserna mot marknadsstödjande applikationsutveckling.” säger Mikael Wanland

Mikael Wanland, VD, Serstech AB, tel: +46 760 94 12 17, mw@serstech.com

Citat

Joses mångåriga och dokumenterade erfarenhet inom säkerhetssegmentet och CBRNe kommer vara en stor tillgång för Serstech framöver. Framför allt besitter Jose ett stort internationellt nätverk som vi kommer kunna dra nytta av i vår fortsatta fokusering inom säkerhetssegmentet.
Mikael Wanland,VD