Första spadtaget för 40 nya lägenheter i trä i Knivsta

Onsdagen den 28 augusti tas första spadtaget för 40 nya lågenergilägenheter på sågenområdet i centrala Knivsta. Setras dotterbolag Plusshus, med fabriker i Kristinehamn och Skellefteå, är leverantör av bostäderna som byggs med det industriella byggsystemet Trälyftet.

Knivsta kommun växer. Med fokus på hållbarhet är kommunens vision att Knivsta tätort år 2035 har utvecklats till en modern småstad och att kommunen har 25 000 invånare. Ett viktigt steg på vägen är omvandlingen av det tidigare sågenområdet till en modern centrummiljö med goda kommunikationer till och från Stockholm, Arlanda och Uppsala.

Först ut att bygga bostäder på området är TB Exploatering som i samarbete med Setras dotterbolag Plusshus uppför två huskroppar i trä, totalt 40 lågenergilägenheter i storleken två till sex rum och kök. Mer information om husen och lägenheterna finns på www.disponentgatan.se.

Välkommen att vara med vid första spadtaget!

Ett par av de framtida bostadsrättsinnehavarna håller i spaden. Värdar för programmet är Knivsta kommun tillsammans med TB Exploatering och Widerlöv & Co (se bilaga ”Pressinbjudan till spadtag för nya lägenheter i centrala Knivsta)).

Tid och plats:

Onsdag 28 augusti kl 14.00

Sågenområdet i Knivsta centrum

Program:

-          Lars Kylin från TB Exploatering hälsar välkommen

-          Göran Nilsson, kommunstyrelsens ordförande berättar om utvecklingen av Knivsta kommun

-          Tomas Widerlöf från Widerlöv & Co berättar om bostadsmarknaden i Knivsta

-          Första spadtaget

-          Kaffe till alla

Kontaktpersoner från Setra och Plusshus

Följande personer från Setra/Plusshus kommer att närvara i Knivsta vid första spadtaget och kan kontaktas för frågor rörande Plusshus och byggsystemet Trälyftet:

Hans Åkesson, försäljningschef Plusshus, mobil: 070-621 12 85

Karolina Grundin, informatör Setra, mobil 070-221 79 23

Bilder från första spadtaget kommer att publiceras på Setras hemsida:  www.setragroup.com

Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag och en ledande aktör i Europa. Vi erbjuder miljöcertifierade träprodukter för inredning och byggnation till kunder inom bygghandel och industri. Koncernen har ca 1 000 anställda och omsätter 4 miljarder kronor. Närmare 60 procent av omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Japan. Läs gärna mer på www.setragroup.com.