Ge uteplatsen nytt liv inför sommaren

Härliga dagar i solen står för dörren – och nu flyttar svenskarna ut på terrassen, altanen och verandorna. Setra har rustat för säsongen med ett brett sortiment av utegolv och trall. Allt för en skön, varm och ombonad känsla i hemmet.

Setra erbjuder flera alternativ av trall och utegolv till altanen, bryggan eller uterummet. Det rika urvalet består av släta, rillade och strukturerade brädor i olika kulörer. Setra Utegolv, Setra Trall, Setra Kärnufuru och Setra Limträtrall kommer alla från svensk furu av högsta kvalitet. Närproducerat för närmiljö. För små och stora fötter, och för alla som vill omge sig med naturlig skönhet.

Setra Limträtrall

Det senaste tillskottet Setras sortiment för uteplatser – hela 170 millimeter bred. Stark och formstabil. Limträtrallens breda plankor ger altanen ett gediget och genuint utseende. Dessutom är den formstabil och hållbar samtidigt som den har låg sprickbenägenhet.

Setra Kärnfuru
Tillverkas av den innersta och hårdaste kärnan på långsamt växande furor. Kärnveden är rik på naturliga impregneringsmedel och har därför ett inbyggt skydd mot röta. En trall av kärnfuru ska användas ovan mark och utan ytbehandling kommer altanen med tiden få en vacker och unik grå ton.

Setra Utegolv
Strukturerad yta som kan liknas vid drivved. Hårdvaxolja med antimögelskydd. Finns i svart och brun, färger som skapar dramatik och lyfter fram växtlighetens färgprakt på ett nytt, spännande sätt.

Setra Trall – grön, brun och rillad
En klassiker i sortimentet. Tryckimpregnering skyddar mot rötangrepp i minst 25 år ovan mark, vilket ger altanen lång livslängd. Utöver den klassiska gröntonade färgen, finns i dag även brunt impregnerat virke. Setra har även en rillad variant som ger bra halkskydd.

Produkterna ovan finns hos bygghandlare runt om i Sverige. Hitta mer inspiration på www.setrakampanj.se/utegolv och www.setragroup.com. Bifogat i detta pressmeddelande finner du ett flertal produktbilder.

Annica Olsson, marknadskoordinator
Telefon: 0261-478 55, mobil: 072-203 58 55

Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag. Vi förädlar råvara från ansvarsfullt brukade skogar och erbjuder klimatvänliga produkter och lösningar för byggande och boende på en global marknad. Koncernen har ca 900 anställda och omsätter 4,2 miljarder kronor. Omkring 60 procent av omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Asien. Läs gärna mer på www.setragroup.com.