Hans Liljeström ny platschef på Setra Rolfs

Hans Liljeström, idag platschef på Setras sågverk i Skinnskatteberg, tillträder som ny platschef på Setra Rolfs den 1 september.

– Hans Liljeström är en erfaren och resultatinriktad ledare med stort tekniskt kunnande och lång erfarenhet från sågverksindustrin. Hans är van att driva förändringsarbete och jag är övertygad om att han kommer bidra till en positiv utveckling för Setras nordligaste sågverk, säger Jonas Björnståhl, affärsområdeschef Sågade trävaror.

Hans Liljeström har en lång och gedigen branscherfarenhet. Han började på Setra 2008 som chef för företagets gemensamma organisation för produktionsutveckling och har sedan dess innehaft en rad olika roller där han drivit förändrings- och utvecklingsarbete. Sedan 2012 är Hans Liljeström platschef för Setras sågverk i Skinnskatteberg och har där bland annat ansvarat för en investering i nytt justerverk.

Hans Liljeström tillträder sin nya roll den 1 september och efterträder då Rickard Westerberg, som idag är t.f. platschef på Setra Rolfs parallellt med sitt uppdrag som platschef på Setra Malå.

Setra Rolfs, som ligger i det lilla samhället Rolfs strax utanför Kalix, är en enhet med integrerad sågning och förädling. Enheten har ca 70 medarbetare och en årlig produktion av sågade trävaror på ca 84 000 kubikmeter.

I Setra-koncernen ingår totalt nio sågverk, tre förädlingsenheter och två husfabriker.

Jonas Björnståhl, affärsområdeschef Sågade trävaror

telefon 026-14 78 76, mobil 076-138 58 43

Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag och en ledande aktör i Europa. Vi erbjuder miljöcertifierade träprodukter för inredning och byggnation till kunder inom bygghandel och industri. Koncernen har ca 900 anställda och omsätter 4,1 miljarder kronor. Närmare 60 procent av omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Asien. Läs gärna mer på www.setragroup.com.