Marlene Bergström är ny platschef vid Setra Malå

Marlene Bergström är ny platschef vid Setra Malå från och med den 1 oktober.

– Jag är glad att kunna meddela att Marlene Bergström tillträder som platschef för Setras anläggning i Malå. Marlene har en bred kompetens och har åstadkommit mycket bra resultat i sina tidigare roller inom Setra samt har mycket goda ledaregenskaper. Hon kommer att bli en betydande kraft i att utveckla Setra Malå och produktionens ledningsgrupp vidare, säger Anna Rasmuson, produktionsdirektör Setra.

– Det känns roligt och inspirerande att övergå till rollen som platschef i Malå. Jag ser fram emot att driva och utveckla Malå som enhet framåt, och hoppas kunna bidra med nya idéer kring bland annat processutveckling, ledarskap och teambuilding, säger Marlene Bergström.

Marlene Bergström har arbetat som Försäljningschef Skandinavien inom Setra Group sedan 2013. Tidigare har hon också varit Kundansvarig säljare i Setra mellan åren 2011-2013.

Marlene efterträder Hans Liljeström som har varit platschef sedan januari 2017 och som slutade den 30 september.

Anna Rasmuson, produktionsdirektör Setra Group, anna.rasmuson@setragroup.com,
mobil: +46 70 534 44 06

Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag. Vi förädlar råvara från ansvarsfullt brukade skogar och erbjuder klimatvänliga produkter och lösningar för byggande och boende på en global marknad. Koncernen har ca 800 anställda och omsätter ca 4 miljarder kronor. Omkring 65 procent av omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Asien. Läs gärna mer på www.setragroup.com.