Möt Setra Plusshus på Ecoforum i Stockholm

Setra Plusshus medverkar på Ecoforum på Stockholmsmässan i Älvsjö. Ecoforum, som fokuserar på framtidens hållbara samhällsbyggande med både konferens och utställning, arrangeras den 22-23 april.

På årets Ecoforum deltar Setra Plusshus för att visa upp verksamheten och presentera sitt nya typhuskoncept för småhus. Konceptet består av färdigritade husmodeller, där moduler sätts ihop på olika sätt beroende av hustyp och behov. Samma planlösning kan bland annat bli en fristående villa, ett radhus eller ett kedjehus. Smarta bostäder med kort tid från idé till inflyttning och hög kvalitet som möter marknadens efterfrågan.

På Ecoforum hittar du Setra Plusshus i montern T:01. Läs mer om konferensen och utställningen genom att klicka här.

Setra Plusshus, som är en del av Setra Group, levererar kundanpassade boenden i trä med hög prefabriceringsgrad. Erbjudandet omfattar småhusbebyggelse som radhus, kedjehus och fristående villor, men även flerfamiljshus, hotellbyggnader och olika förtätningsprojekt. Plusshus tillverkas i två fabriker, i Kristinehamn och Renholmen.

Hans Åkesson, marknadschef Setra Plusshus
Telefon: 0910-714 439, mobil: 070-621 12 85

Jessica Becker, arkitekt Setra Plusshus
Telefon: 08-705 03 33, mobil 072-553 72 76

Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag. Vi förädlar råvara från ansvarsfullt brukade skogar och erbjuder klimatvänliga produkter och lösningar för byggande och boende på en global marknad. Koncernen har ca 900 anställda och omsätter 4,2 miljarder kronor. Omkring 60 procent av omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Asien. Läs gärna mer på www.setragroup.com.