Nya namn inom Setra Byggprodukter & Byggsystem

Kaj Tönsberg blir ny chef för marknad och försäljning inom Setras affärsområde Byggprodukter & Byggsystem. Till verksamhetschef för det i affärsområdet ingående dotterbolaget Plusshus har Krister Norberg utsetts.

För att ytterligare stärka erbjudandet av förädlade träprodukter för byggande och boende skapade Setra i början av året ett nytt affärsområde, Byggprodukter & Byggsystem. Affärsområdet samlar Setras kompetens i hela värdekedjan från byggprodukter till prefabricerade bostäder. Kunderbjudandet omfattar allt från limträ, massiva trägolv och paneler och till industriella byggsystem. Affärsområdeschef för Byggprodukter & Byggsystem är sedan den 1 februari Nils Clausén.

Kaj Tönsberg blir ny chef för marknad och försäljning inom Setras affärsområde Byggprodukter & Byggsystem. Kaj kommer närmast från golvtillverkaren BerryAlloc , som ingår i Beaulieu International Group, där han i rollen som Nordic Sales Manager ansvarat för den professionella golv- och väggmarknaden i de nordiska länderna samt globala kontrakt och projekt. Tidigare positioner inkluderar verksamhets- och försäljningsansvar inom småhustillverkaren Hjältevadshus samt inom datorläromedelsföretaget Docendo. Kaj Tönsberg tillträder sin nya tjänst den 1 juni.

Krister Norberg har utsetts till verksamhetschef i Setras dotterbolag Plusshus med fabriker för industriellt husbyggande i Kristinehamn och Skellefteå. Krister har sedan december 2012 varit chef för produktion och verksamhetsutveckling inom Plusshus. I tidigare roller har han haft ansvar för produktion, marknad och teknik inom bland annat Hjältevadshus och Volvo Bussar. Krister Norberg tillträdde sin nya tjänst 1 mars.

Nils Clausén, affärsområdeschef Setra Byggprodukter & Byggsystem

Telefon: 08-705 03 00  Mobil: 070-650 83 92

Bilder på Kaj Tönsberg och Krister Norberg finns att hämta på www.setragroup.com/ledning

Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag och en ledande aktör i Europa. Vi erbjuder miljöcertifierade träprodukter för inredning och byggnation till kunder inom bygghandel och industri. Koncernen har ca 900 anställda och omsätter 4,1 miljarder kronor. Närmare 60 procent av omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Asien. Läs gärna mer på www.setragroup.com.