Setra anställer Tommy Oscarsson som platschef i Färila

Träindustriföretaget Setra anställer Tommy Oscarsson som ny platschef vid sågverket
i Färila. Tommy Oscarsson tillträder sin tjänst den 1 juli i år.

Tommy Oscarsson kommer närmast från en roll som platschef på Norrskog Wood Products Östavall. Han är civilingenjör med inriktning maskinteknik från Luleå tekniska universitet och har varit platschef på Norrskog Wood Products Östavall sedan 2013.

– Vi ser verkligen fram emot att få välkomna Tommy Oscarsson till Setra. Tommy har en gedigen produktions- och ledarerfarenhet som platschef och han kommer att kunna utveckla Färila på ett mycket bra sätt, säger Anna Rasmuson, produktionsdirektör Setra.

Anna Rasmuson, Produktionsdirektör Setra, mobil: 070-534 44 06

Lovisa Krebs, kommunikationschef Setra, mobil: 070-948 06 60

Vi på Setra vill göra affärer som fler än vi tjänar på – våra kunder, samhället och naturen. När en verksamhet är lönsam för alla, kallar vi det för Grönsamhet. Vi vill vara grönsamma.
   Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag. I våra anläggningar förädlar vi skogsråvara till klimatvänliga, högförädlade produkter såsom limträ, hyvlat, komponenter och KL-trä för byggande och boende på en global marknad. Vårt timmer har sitt ursprung i ansvarsfullt brukade skogar. Vi säljer även bioprodukter till pappers- och massaindustrin samt till energiframställning. Vi har ca 800 anställda och omsätter ca 4 miljarder kronor. Omkring 65 procent av omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Asien. Läs gärna mer på setragroup.com

Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag. Vi förädlar råvara från ansvarsfullt brukade skogar och erbjuder klimatvänliga produkter och lösningar för byggande och boende på en global marknad. Koncernen har ca 850 anställda och omsätter ca 4 miljarder kronor. Omkring 65 procent av omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Asien. Läs gärna mer på setragroup.com.