Setra Limträpanel lanseras på Hem & Villa-mässan

Formstabil och bred med unik karaktär. Nya ytterpanelen Setra Limträpanel, som kan levereras färdigmålad, visas upp på Hem & Villa-mässan i Älvsjö den 2-5 oktober.

Setra Limträpanel sätter prägel och skapar ett unikt utseende på hus och fasader. Panelen tillverkas på samma sätt som en limträbalk, vilket gör den formstabil och hållbar. Limträpanelen har mindre sprickbenägenhet än en traditionell panel.

Setra Limträpanel tillverkas av svenskt granvirke och har en finsågad yta med en profil i raka stilrena linjer. Panelen levereras grundmålad, färdigmålad eller obehandlad. Det går att välja mellan stående och liggande montering - eller blanda de båda för ett effektfullt utseende.

– Många villa- och fastighetsägare önskar en bred panel. Vi ser ett stort intresse för vår limträpanel. Försäljningen har startat väl via våra återförsäljare i byggmaterialhandeln, säger Urban André, produktchef på Setra och fortsätter:

Limträpanelen har en lägre fuktkvot jämfört med en vanlig ytterpanel. I kombination med dess konstruktion bidrar det till att träets rörelse minskar. En formstabil panel bevarar sin ytbehandling bättre genom att den inte utsätts för sprickor och rörelse.

Utöver Setra Limträpanel visas även flera andra produkter ur Setras sortiment upp på mässan. Setra Trägolv, Setra Utegolv, Setra Innerpanel, Setra Limträ och Setra Fasadpanel är några av produkterna.

Hem & Villa-mässan arrangeras på Stockholmsmässan i Älvsjö den 2-5 oktober. Setra kommer att finnas på plats i monter A30:21.

Urban André, Produktchef affärsområde Byggprodukter & Byggsystem

telefon 026-14 78 54
mobil 070-241 53 21

Annica Olsson, Marknadskoordinator affärsområde Byggprodukter & Byggsystem

telefon 026-14 78 55
mobil 072-203 58 55

Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag och en ledande aktör i Europa. Vi erbjuder miljöcertifierade träprodukter för inredning och byggnation till kunder inom bygghandel och industri. Koncernen har ca 900 anställda och omsätter 4,1 miljarder kronor. Närmare 60 procent av omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Asien. Läs gärna mer på www.setragroup.com.