Setra offentliggör emissionsprospekt

Setra Group AB (publ) offentliggör idag emissionsprospekt vilket godkänts av Finansinspektionen gällande företrädesrättsemission. Prospektet finns tillgängligt på bolagets hemsida www.setragroup.se samt på bolagets huvudkontor. Prospektet kommer att skickas via post till samtliga direktregistrerade aktieägare. För ytterligare information, kontakta gärna: Stefan Lundin, ekonomidirektör i Setra Group AB, telefon 08-705 03 01 Anders Marklund, controller i Setra Group AB, telefon 08-705 03 03 Frågor rörande emissionen kan också skickas till e-post: ir@setragroup.se Denna pressrelease får inte offentliggöras eller distribueras, direkt eller indirekt, i USA, Kanada, Japan eller Australien. Ingenting i denna pressrelease skall anses utgöra ett erbjudande om att investera eller i övrigt handla i aktierna i Setra. Den tilltänkta nyemissionen kommer inte att rikta sig till personer med hemvist eller bosatta i USA, Kanada, Japan eller Australien, eller annat land där deltagande kräver ytterligare prospekt eller annan erbjudandedokumentation, registreringar eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk lag, utom vid tillämpligt undantag. Inga värdepapper i Setra kommer att registreras i enlighet med United States Securities Act från 1933 eller någon provinslag i Kanada.