Setra på NordBygg 2010

Setra, ett av Sveriges största träindustriföretag och en ledande aktör i Europa, bjuder på kunskap inom träbyggnation i sin monter på NordBygg 2010.

– Som rikstäckande leverantör har vi Sveriges bredaste bygghandelssortiment, säger Maria Vestergaard, försäljningschef Bygghandel. Vårt erbjudande omfattar hela kedjan från egen produktion av högkvalitativa träprodukter till service och logistik. Dessutom samarbetar vi erkänt duktiga leverantörer av skivmaterial och snickerier, vilket gör vår produktportfölj särskilt intressant för de bygghandelsföretag som söker helhetslösningar. På NordBygg-mässan, som pågår under tiden 23-26 mars, kommer Setra att bjuda på kunskap inom träbyggnation. Under mässdagarna får besökarna i montern möjlighet att lyssna till Fredrik Berling, känd bland annat från TV-programmet Hjärnkontoret, när han grillar Setras experter på limträ, materialval och ytbehandling. Stående dagliga punkter på programmet i ”Setras Kunskapskvart” är: Kl 11.00 Tjäna pengar på rätt materialval! Kl 13.30 Varför bygga med limträ? Kl 15.00 Spar tid med ytbehandlade produkter! – Vi vill dela med oss av vår kunskap och hjälpa entreprenörer och byggherrar att tjäna pengar och miljö på ett klokt materialval, säger Maria Vestergaard. Genom att välja material som underlättar arbetet och minskar antalet arbetsmoment går monteringen snabbare och totala arbetskostnaden minskar. Välkommen och träd in i Setras monter, C16:31, på Stockholmsmässan i Älvsjö!