Setra rekryterar meriterad produktchef för bygglösningar

Setra har rekryterat Daniel Wilded till tjänsten som Produktchef bygglösningar. Daniel Wilded har lång erfarenhet som försäljningsingenjör och produktchef för träkonstruktioner i limträ och KL-trä.

– Jag är mycket glad över att välkomna Daniel Wilded till Setra. Daniel har en sällsynt lång och gedigen erfarenhet av träbaserade bygglösningar och kommer i sin roll som Produktchef bygglösningar vara en nyckelspelare i vår fortsatta tillväxtsresa inom affärsområdet bygglösningar och komponenter, säger Jonas Berglund, Produkt- och planeringschef bygglösningar och komponenter på Setra.

Vid Setras träindustricenter i Långshyttan tillverkar företaget limträ och KL-trä för kunder inom byggsektorn i Skandinavien. Setra levererar kompletta trästommar och har stor vana av att hantera komplexa projekt och erbjuder anpassade lösningar till företagskunder.

Daniel Wildeld är utbildad byggnadsingenjör och har även en påbyggnadsutbildning som produktchef. Tidigare har Daniel haft flera roller på Martinsons, bland annat som försäljningsingenjör och produktchef. Senast har Daniel haft en roll som försäljningschef på Masonite Beams.

­– Setra har länge funnits med i mina tankar då de är kända för sin fina produktionsförmåga. Företagets storskaliga satsning på tillverkning av trästommar och erbjudandet till marknaden fick mig att vilja bli en del av Setra och tillsammans med övriga kompetenta medarbetare forma och utveckla morgondagens klimatsmarta bygglösningar. Dessutom är Setras vision om grönsamhet väldigt tilltalande, det vill säga att göra affärer som är lönsamt för flera, även kunderna, samhället och naturen, säger Daniel Wilded.

Daniel Wilded började sin anställning på Setra den 24 maj.

Exempel på projekt som Setra levererat trästommar till är kvarteret Bologna i Cederhusen, Electrolux nya huvudkontor i Stadshagen samt flera skolor och flerbostadshus bland annat i Båtsfjord, Norge, Renshammarskolan i Bollnäs och Södra Hemlingby i Gävle.

Leveranserna av färdiga byggelement går med fossilfria transporter och levereras i exakt rätt ordning för ett smidigt och snabbt montage på byggplatsen. Setra använder svensk certifierad råvara och produktionen sker med hjälp av den senaste tekniken i den toppmoderna fabriken i Långshyttan. Transporter till Stockholm och Mälardalen, Gävle och Dalarna är inom två timmar.

För mer information kontakta:
Jonas Berglund, Produkt- och planeringschef bygglösningar och komponenter Setra, +46 72 548 21 01, jonas.berglund@setragroup.com
Daniel Wilded, Produktchef bygglösningar Setra, +46 702855514
, daniel.wilded@setragroup.com

Lovisa Krebs, Kommunikationschef Setra, +46 709 480 660, lovisa.krebs@setragroup.com

På Setra vill vi vara grönsamma. När en verksamhet är lönsam för alla, kallar vi det för Grönsamhet. Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag. Vi förädlar råvara från ansvarsfullt brukade skogar till klimatvänliga produkter såsom limträ, hyvlat, komponenter, KL-trä och sågade trävaror. Vi säljer även bioprodukter som bark, flis och spån till kunder inom pappers- och massaindustrin samt till energiframställning. Våra kunder finns globalt. Läs gärna mer på setragroup.com