Setra utser ny CFO

Johanna Lindén tillträder som ny CFO på träindustriföretaget Setra den 16 september. Hon har gedigen erfarenhet från träindustrin och kommer närmast från en roll som CFO, Strategi- och IT chef på Södra Wood.

– Jag ser mycket fram emot att jobba med Johanna och hälsar henne varmt välkommen till Setra. Med sitt driv och sin branschkunskap kommer hon att bli ett starkt tillskott i vår koncernledning och bidra till Setras utveckling och det förbättringsarbete som pågår i bolaget, säger Setras vd Marcus Westdahl.

Johanna Lindén har tidigare arbetat som verksamhetsutvecklingschef på Derome Husproduktion, ekonomichef på Derome Timber samt haft flera chefspositioner på Ringhals kärnkraftverk. Hon har en kandidatexamen i företagsekonomi från Bentley University.

– Jag har under mina år i sågverksindustrin alltid sett Setra som ett stabilt och gediget företag. Den investerings- och utvecklingsresa som Setra nu genomgår för att förbättra sin position i branschen är spännande och offensiv och det är något som jag verkligen vill vara med och bidra till, säger Johanna Lindén.

Marcus Westdahl, vd och koncernchef, telefon 08-705 03 75, mobil 073-098 14 00

På Setra vill vi vara grönsamma. När en verksamhet är lönsam för alla, kallar vi det för Grönsamhet. Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag. Vi förädlar råvara från ansvarsfullt brukade skogar till klimatvänliga produkter såsom limträ, hyvlat, komponenter, KL-trä och sågade trävaror. Vi säljer även bioprodukter som bark, flis och spån till kunder inom pappers- och massaindustrin samt till energiframställning. Våra kunder finns globalt. Läs gärna mer på setragroup.com