Berömd rådgivare förstärker Seven

Report this content

Berömd rådgivare förstärker Seven En av Europas ledande experter på nätverksmarknadsföring och direktförsäljning, Edward Ludbrook, har blivit Sevens strategiska rådgivare och tror på en kraftfull tillväxt 2005. - Sevens 'Network Sales'-koncept är unikt. Därför är det ett av mycket få företag i världen som har potential att bli ett miljardföretag, säger Ludbrook. Network Sales är ett nytt sätt att göra nätverksmarknadsföring där säljande partners kan fokusera på valfri produktlinje i ett urval av flera olika. Företag som Oriflame arbetar enbart med en produktlinje, t.ex. skönhet. Ludbrook har arbetat med företagsstrategi i mer än ett årtionde och varit rådgivare åt mer än 50 nätverksmarknadsföringsföretag i världen, bland dem jättar som Oriflame och Avon, och har varit rådgivande konsult åt den brittiska regeringen. -Jag har letat efter nästa stora utveckling i nätverksmarknadsföring. Sevens koncept skiljer sig från alla andras och är det mest spännande jag sett på 10 år, säger Ludbrook. Ludbrook har också varit drivande i kampen mot pyramidspel, speciellt i Storbritannien: - Pyramidspel som förklär sig som investeringsmöjligheter och internetbaserade nätverk som säljer aktier är en plåga världen runt. Tack och lov börjar folk inse att den här typen av verksamhet aldrig överlever och att enbart långsiktiga, seriösa möjligheter som Seven och Oriflame blir framgångsrika. Örjan Saele, styrelseordförande, kommenterar Ludbrooks beslut: - Det här är en man som antagligen vet mer än någon annan om branschen, och det faktum att han anser att vi är framtiden säger mycket om vår potential. Detta representerar en vändpunkt i Sevens historia. Edward Ludbrook är tillgänglig för ytterligare information och intervjuer på 031-771 71 50. ***(English summary)*** World-renowned strategic analyst and advisor Edward Ludbrook, now focuses entirely on Seven and believes the Swedish-based network sales company has a potential to become the next billion-Euro company in Europe. Read the complete news item in the PDF or request it from Seven as word or text format. ****** Vid frågor eller behov av information, vänligen kontakta Björn Flintberg, informationsansvarig på +46 (0)31-7717150 eller via mail: bjorn.flintberg@seven.net. Seven Nox AB (publ) är ett nätverksförsäljningsföretag som via oberoende partners säljer direkt till kunder med hjälp av varumärken som PGOne (telefoni) och welltoday (kosttillskott). Företaget startades hösten 2003 och har cirka 12.000 aktiva partners i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Genom sina produkter når man cirka 200.000 kunder. Huvudkontoret ligger i Göteborg, Sverige. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/29/20041028BIT21910/wkr0010.pdf Press release som PDF (Swedish, English)