• SEVEN/

Seven välkomnar hårdare lagstiftning kring direktförsäljning via nätverk

Report this content

Seven välkomnar hårdare lagstiftning kring direktförsäljning via nätverk Karin Lindell, Konsumentverket och Lena Jönsson, Lotteriinspektionen välkomnas till Seven. Seven välkomnar Lotteriinspektionens och Konsumentverkets initiativ på en hårdare lagstiftning kring nätverksmarknadsföring. För de seriösa aktörerna är pyramidspelsliknande verksamhet farligt eftersom det riskerar att associeras med laglig nätverksmarknadsföring därför är det bra för hela branschen med ett nytt lagförslag. - Personligen så tycker jag det är mycket tråkigt när seriös nätverksmarknadsföring som Seven drabbas av och associeras med bedrägliga pyramidspel, något som vi till fullo tar avstånd ifrån. I Sevens fall uppfyller vi inte bara de svenska lagarna utan dessutom även den amerikanska lagstiftningen som är mycket tuffare än den svenska, säger Ola Bartholdson vd och grundare av Seven Nox AB. - Jag vill dessutom ta tillfället i akt att bjuda in generaldirektörerna för Konsumentverket och Lotteriinspektionen med förhoppning att de vill besöka vår verksamhet och visa den öppenhet som präglar Seven, avslutar Ola Bartholdson. (inbjudan i fullo nedan) Till: Generaldirektör Karin Lindell, Konsumentverket och generaldirektör Lena Jönsson, Lotteriinspektionen. Med anledning av Ert förslag till skärpt lagstiftning kring pyramidspel och verksamhet inom nätverksmarknadsföring vill jag bjuda in Er till Seven för att berätta och informera om den verksamhet som vi bedriver. Jag vill samtidigt passa på att informera om den amerikanska lagstiftning som är mycket hårdare än den svenska och som vi också tillämpar. Nätverksmarknadsföring är en relativ ny företeelse på marknaden som kan lida av barnsjukdomar. Jag tror att det bästa är om myndigheter tillsammans med seriösa aktörer inom branschen tillsammans kan kämpaför en hårdare lagstiftning med ambitionen att få bort oseriösa aktörer på marknaden och jag vill därför välkomna Er till ett möte på Sevens kontor i Göteborg så snart tillfälle ges. Bästa hälsningar Ola Bartholdson VD Seven Nox AB För ytterligare kontaktinformation: Ola Bartholdson VD Seven Nox AB 031 771 71 50 ola.bartholdson@seven.net Pressfrågor Phone: + 46 8 679 92 12 Fax: + 46 8 679 92 14 Mail: seven@fourc.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/08/20040608BIT00280/wkr0001.pdf