Nyinvigning av Rigoletto – en helt ny bioupplevelse!

Report this content

Sveriges Premiärbiograf Rigoletto slår på nytt upp dörrarna för allmänheten den 27 april, efter en omfattande omdaning. Biobesöket på Rigoletto är nu en helt ny totalupplevelse och en självklar destination för alla stockholmare och besökare.

Det var redan 1939 som Rigoletto öppnade portarna för första gången på Kungsgatan 16 i Stockholm och nu drygt 70 år senare öppnar SF Bio storslaget upp igen med 937 sittplatser fördelade på 4 salonger, en tillhörande VIP-balkong med bar och Bistro Rigoletto i anslutning. Ett koncept som andas vardagslyx och som kommer att göra bioupplevelsen på Rigoletto unik.

-          Vi är mycket stolta över vad som åstadkommits med nya Rigoletto. Vi har skapat en lokal där bioupplevelsen lyfts till en helhetsupplevelse med känsla för lyx, restaurang och det allra bästa när det kommer till komfort och teknik, säger Jonas Yngfalk, Operativ chef på SF Bio.

Det nya VIP-konceptet innebär plats på den exklusiva balkongen i någon av de 187 sköna läderfåtöljerna. VIP-besökaren har också tillgång till en egen lounge med tillhörande bar med fullständiga rättigheter. Popcorn och läsk ingår i priset för en VIP-biljett och åldersgränsen är 18 år.

På nedre plan har det tillkommit tre helt nya salonger med kälkbacksparkett och stora filmdukar. Även foajén fått en upprustning, där man skapat både mer volym och en mer välkomnande känsla. De nya toaletterna med sin fantasifulla design är en attraktion i sig. Stylt Trampoli har stått för inredningen, konstruktiva arkitekter LBE Arkitekter samt Dahl & Paues och byggherre är Aros Bygg & Förvaltning.

För frågor, pressbilder och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
Sabina Schött, presskontakt Zap PR

E-post: sabina@zap-pr.com
Mobil: +46 (0) 701 49 78 57

Om SF Bio
SF Bio är Nordens ledande biografföretag och ingår i Bonnier AB. SF Bio driver biografer på 22 orter i Sverige och på 8 orter i Norge med sammanlagt 38 000 fåtöljer i 293 salonger. På SF Bio i Sverige görs närmare 11 miljoner biobesök per år och vi sysselsätter ca 1 200 personer. Omsättningen på årsbasis är 1 400 MSEK. Sedan 1980 har SF Bio byggt 29 nya biografer med 243 salonger och 29 455 fåtöljer.