• SF Invest/

Andreas Nordgren VD, Mikael Uusitalo Produktchef, Platzer och Catena nya partners i SF-Invest, Newst.com

Report this content

Pressmeddelande - Svenska Fastighetsbranschens Investeringsaktiebolag välkomnar Andreas Nordgren, Mikael Uusitalo och två nya partnerbolag samt offentliggör namnet på första tjänsten, Newst.com.

Svenska Fastighetsbranschens Investeringsaktiebolag (PUBL) (vidare ”SF-Invest”) välkomnar Andreas Nordgren (tidigare Newsec) som VD samt Mikael Uusitalo (tidigare bland annat Soundtrack Your Brand) som produktchef. Dessutom välkomnas CATENA och Platzer som nya partners i SF-Invest. Newst.com blir första tjänsten för det av branschmedia kallade ”superkonsortiet”.

Andreas Nordgren, med 11 års erfarenhet från Strongholdkoncernen där han bland annat varit verksam som Sälj- och Marknadschef på Datscha, och senast som VD för Newsecs bolag inom rekrytering och interimstjänster, Newsec Competence. Andreas blir VD för såväl SF-Invest som den första tjänsten under utveckling, Newst.com. Andreas blir även partner i SF-Invest.

”Otroligt kul och spännande att få vara en del av en sådan här satsning. Att så många starka aktörer går samman för att tillsammans verka för en bättre och effektivare bransch är verkligen unikt och något jag är övertygad om kommer skapa stor nytta för fastighetsbranschen framåt.” säger Andreas Nordgren

Mikael Uusitalo, med erfarenhet från bland annat Gasellföretaget Be Better Online och Soundtrack Your Brand i roller rörande digital marketing och growth men även som lärare på IHM Business School. Mikael går in som produktchef för Newst.com och partner i SF-Invest.

”Som näst intill utomstående i förhållande till fastighetsbranschen så är det tydligt att det finns många möjligheter att utveckla många nya tjänster och produkter i alla led, digitala sådana i mitt fall. Den grupp partnerbolag som Per samlat kan tillsammans göra stor skillnad och det är en fantastisk utmaning och ett privilegium att vara i den situationen.”säger Mikael Uusitalo

SF-Invest välkomnar utöver ovan anställda dessutom två nya partners till konsortiet. CATENA och Platzer som senast tillkomna partners.

”Branschen behöver denna typ av initiativ och vi är glada att nu också vara en del av denna satsning. Vi hoppas kunna bidra till att SF-Invest och Newst skall få en ännu större genomslagskraft.” säger P-G Persson, VD på Platzer.

”Det är mycket roligt att det finns ett fortsatt tryck på att gå med i denna satsning i nytänkandets tecken. Att vi kan addera dessa starka aktörer känns väldigt roligt och det är ytterligare ett styrkebesked för satsningen”, säger Per Svensson, VD, Croisette Real Estate Partner och styrelseordförande i SF-Invest

Intresset för att investera i konsortiet är fortsatt starkt och dialoger förs med ytterligare ett par tongivande aktörer, med målsättning att vara överens innan lanseringen av Newst.com.

För mer information kontakta:
Per Svensson, VD, Croisette Real Estate Partner & styrelsemedlem SF Invest mob: 0766-27 27 72
vxl: 040-15 19 17
per.svensson@croisette.se

SF Invest, Svenska Fastighetsbranschens Investeringsaktiebolag, är fastighetsmarknadens branch funding-bolag och ägs gemensamt av femton av den svenska fastighetsmarknadens största och starkaste aktörer. Tillsammans vill vi förändra branschen och skapa större nytta för alla.

Citat

Andreas Nordgren, vd på SF Invest och Newst