NYA SFF – ERBJUDANDE OM BYTE AV OBLIGATIONER OCH KÖP AV NYEMITTERADE OBLIGATIONER

Med anledning av investerarintresse att förlänga korta obligationer emitterade av Nya Svensk FastighetsFinansiering AB (Nya SFF) lämnar Nya SFF härmed nedanstående publika erbjudande till marknaden om att köpa nedanstående obligationer och emittera nya obligationer.

Erbjudande om att sälja utestående obligationer till Nya SFF:

Nya SFF erbjuder sig att köpa utestående obligationer under:

-  lån 101, SEK 275 000 000, ISIN SE0006851325 med förfall 2017-03-09 till en kurs av 100.050 exklusive upplupen ränta; och

-  lån 102, SEK 985 000 000, ISIN SE0006851309 med förfall 2017-03-09 till en kurs av 100.250 exklusive upplupen ränta.

Ovanstående erbjudande lämnas till samtliga obligationsinnehavare av lån 101 och lån 102, medan emissionen nedan i första hand kommer att prioritera obligationsinnehavarna som enligt erbjudandet ovan har accepterat att sälja sina obligationer till Nya SFF, vid tilldelning av nyemitterade obligationer.

Erbjudande om att köpa nya obligationer vilka utges av Nya SFF:

Nya SFF utger obligationer genom:

-  utökning av lån 105, FRN, ISIN SE0006851341 med förfall 2020-03-09, Stibor 3m +110 bps;

-  utökning av lån 106, Fixed, ISIN SE0006993622 med förfall 2020-04-20, MS +115 bps; och

-  nytt lån 111, FRN, med förfall 2018-12-03, Grön obligation, Stibor 3m +80 bps.

Observera att det totala emissionsbeloppet av nyemitterade obligationer kan komma att överstiga erbjudandet om återköp av obligationer

Fullständig information om Nya SFF och erbjudandet av nya obligationer (inklusive riskfaktorer) finns i en kombination av Obligationsvillkor i sammandrag (s.k. term sheet), som erhålls av Swedbank på begäran, och Nya SFFs grundprospekt, daterat 2016-02-10. Grundprospektet finns publicerat på www.hansan.se

Erbjudandet om nya obligationer är även öppet för investerare som endast önskar teckna sig för nya obligationer emitterade av Nya SFF.

Sista dag för att delta i Nya SFF:s erbjudande om att köpa utestående obligationer och möjligheten att teckna sig för nya obligationer emitterade av Nya SFF är 2016-11-17. Nya SFF har dock rätt att förkorta eller förlänga teckningstiden.

Likviddag för både återköp och nyemission av obligationer är 2016-12-01.

För vidare information samt för att medverka i ovanstående bytesförfarande eller köpa nyemitterade obligationer, vänligen kontakta Er kontakt på Swedbank eller Swedbank Credit Sales på nummer 08 - 700  99 85.

Peter Andersson, Ordförande, tel 042-449 22 44

Denna information är sådan information som Nya Svensk FastighetsFinansiering AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom i detta pressmeddelande nämnda kontaktpersoners försorg, för offentliggörande vid tidpunkt enligt ovan.

Nya Svensk FastighetsFinansiering AB är ett finansbolag, som emitterar obligationer på den svenska kapitalmarknaden via MTN program om 8 000 Mkr. Obligationerna är säkerställda med pantbrev i fastigheter, och noteras på NASDAQ Stockholm. Nya SFF ägs till lika delar av noterade fastighetsbolagen: Catena AB, Diös Fastigheter AB, Fabege AB, Platzer Fastigheter Holding AB och Wihlborgs Fastigheter AB. Genom Nya SFF får investerare på obligationsmarknaden säkerheter i en diversifierad, högkvalitativ fastighetsportfölj.