Nya Svensk FastighetsFinansiering AB har ändrat namn till Svensk FastighetsFinansiering AB

Nya Svensk FastighetsFinansiering AB (Nya SFF) har ändrat firmanamn till Svensk FastighetsFinansiering AB (SFF).

Sedan starten för nästan två år sedan har SFF haft ordet ”Nya” med i firmanamnet. Nu har bolaget varit aktivt så länge på kapitalmarknaden att det är moget att stryka ordet ”Nya” ur firmanamnet och bli Svensk FastighetsFinansiering AB (SFF).

SFF ägs till lika delar av Catena AB, Diös Fastigheter AB, Fabege AB, Platzer Fastigheter Holding AB och Wihlborgs Fastigheter AB.

Hansan AB är bolagets service agent, och mer information om SFF finns på www.hansan.se och www.svenskfastighetsfinansiering.se

- Namnbytet är en bekräftelse på att vi är en etablerad aktör på kapitalmarknaden. Ett bättre firmanamn kan vi inte ha som tydligt beskriver den verksamhet vi bedriver, kommenterar Claes Helgstrand, VD för SFF.

Svensk FastighetsFinansiering AB är ett finansbolag, som emitterar obligationer på den svenska kapitalmarknaden via säkerställt MTN program om 8 000 Mkr. Obligationerna är säkerställda med pantbrev i fastigheter, och noteras på NASDAQ Stockholm. SFF ägs till lika delar av noterade fastighetsbolagen: Catena AB, Diös Fastigheter AB, Fabege AB, Platzer Fastigheter Holding AB och Wihlborgs Fastigheter AB. Genom SFF får investerare på obligationsmarknaden, säkerheter i en diversifierad, högkvalitativ fastighetsportfölj.

SFF