SFF - halvårsrapport för 2019

Svensk FastighetsFinansiering AB (SFF), publicerar idag bolagets halvårsrapport för 2019. Halvårsrapporten bifogas detta pressmeddelande.

SFF ägs till lika delar av Catena AB, Diös Fastigheter AB, Fabege AB, Platzer Fastigheter Holding AB och Wihlborgs Fastigheter AB.

Halvårsrapporten finns tillgänglig på bolagets webbplats, där mer information finns om SFF och bolagets Gröna ramverk, www.svenskfastighetsfinansiering.se.

Svensk FastighetsFinansiering AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Claes Helgstrand, VD, tel 08-508 906 14

Peter Andersson, Ordförande, tel 042-449 22 44

Om oss

Svensk FastighetsFinansiering AB är ett finansbolag, som emitterar obligationer på den svenska kapitalmarknaden via MTN program om 12 000 Mkr. Obligationerna är säkerställda med pantbrev i fastigheter, och noteras på NASDAQ Stockholm. SFF ägs till lika delar av noterade fastighetsbolagen: Catena AB, Diös Fastigheter AB, Fabege AB, Platzer Fastigheter Holding AB och Wihlborgs Fastigheter AB. Genom Nya SFF får investerare på obligationsmarknaden säkerheter i en diversifierad, högkvalitativ fastighetsportfölj. SFF emitterar även Gröna obligationer som noteras på Nasdaq Sustainable Bonds List.