SFF uppdaterar obligationsprospekt

Finansinspektionen har godkänt SFFs prospekt med en ram om 12 000 Mkr för obligationer som är säkerställda. Det nya grundprospektet är daterat den 5 april 2024 och det uppdateras årligen. Prospektet ersätter tidigare grundprospekt daterat den 5 april 2023. Prospektet finns att läsa på SFFs och Finansinspektionens hemsida.

SFF ägs till lika delar av Catena AB, Diös Fastigheter AB, Fabege AB, Platzer Fastigheter Holding AB och Wihlborgs Fastigheter AB. Mer information om SFF finns på bolagets webbplats, www.svenskfastighetsfinansiering.se.

Åsa Bergström, Ordförande, tel 08-555 148 29

Denna information är sådan information som Svensk FastighetsFinansiering AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovan nämnda kontaktpersoners försorg, för offentliggörande kl 11.00 den 5 april 2024.

Svensk FastighetsFinansiering AB är ett finansbolag, som emitterar obligationer på den svenska kapitalmarknaden via säkerställt MTN-program om 12 000 Mkr. Obligationerna är säkerställda med pant i fastigheter, och noteras på Nasdaq Stockholm. Genom SFF får investerare på obligationsmarknaden, säkerhet i en diversifierad och högkvalitativ fastighetsportfölj.