Barnens arena får sitt hem på Stadsmuseet

På lördag invigs GlobeExpo på Arenatorget, en utställning om Ericsson Globes 20 år som evenemangsarena. Upplev en resa genom fantastiska evenemang samt få en glimt av framtiden, med inslag såsom Stockholmsarenan och Skyview.

Som en del i Globenområdets 20-årsjubileum invigs GlobeExpo lördagen den 25 april. Förutom detta sker en mängd spännande aktiviteter i Globenområdet under helgen, t ex Idol audition, ponnyridning, fotbollsaktivitet med Hammarby Fotboll, dansuppvisning med Tony Irving Dance Academy samt att barn ges möjlighet att skapa sin drömarena som därefter ställs ut på Stockholms stadsmuseum.

Under lördagen ges dessutom möjlighet att ta del av utvecklingsplanerna för området, både vid GlobeExpo och i Stockholmsarenans informationscenter. Mellan 10.00 – 17.00 hålls informationscentret på Arenavägen 73 öppet. Dessutom håller Ericsson Globe öppet hus med en mängd prova-på aktiviteter.

– För de mindre barnen bygger vi t ex upp en Arenaverkstad i Ericsson Globe, där kreativiteten kan få flöda fritt, säger Helena Karlsson, kommunikationsansvarig på SGA Fastigheter.

På en specialframtagen modell av Stockholmsarenan kan barnen skapa sin drömarena. Barnens förslag till nya Stockholmsarenan kommer sedan att ställas ut på Stockholms stadsmuseum.

– Det känns riktigt roligt att barnens förslag på en idrotts- och evenemangsarena i världsklass får sitt hem på Stadsmuseet under en tid framöver, fortsätter Helena Karlsson.

Lördagen den 25 april ges fri entré till Ericsson Globe samt till jubileumsaktiviteterna i området. För fullständigt program besök www.globen20ar.se.

För ytterligare information kontakta:

Helena Karlsson
SGA fastigheter AB
Kommunikationsansvarig
helena.karlsson@sgafastigheter.se

___________________________________________________________________________
SGA fastigheter AB äger och förvaltar de fyra sport- och evenemangsarenorna; Ericsson Globe, Hovet, Söderstadion och Annexet. www.sgafastigheter.se. Företaget projekterar även på uppdrag av Stockholms Stad för den nya Stockholmsarenan.
www.stockholmsarenan.se. SGA Fastigheter är ett 100 % dotterbolag inom Stockholmstadshus AB.