TOLV Stockholm ny social scen vid Stockholmsarenan

Hösten 2013 öppnar TOLV Stockholm, en 12 000 kvm stor social scen. Satsningen ska inrymmas i anslutning till Stockholmsarenan med ett unikt utbud av mat, sport, musik, lek, kultur, underhållning och ny teknik. Utvecklingen är en del i det framväxande Stockholm Entertainment District. För Stockholmare och tillresta evenemangsbesökare betyder det en utveckling av upplevelser och en ny plats för umgänge och fest. Genom denna satsning tar Globenområdet nästa steg mot en knutpunkt för kultur, evenemang och underhållning.

- TOLV Stockholm är ett led i att utveckla området till en levande destination  som lockar besökare även då det inte pågår evenemang i våra arenor. Samtidigt vill vi erbjuda våra evenemangsbesökare ett utbud som gör att dessa både anländer tidigare och stannar längre i området, säger Mats Grönlund VD på SGA Fastigheter.

Med ett drygt år kvar till öppning är det redan klart att TOLV Stockholm kommer att inrymma ett stort antal restauranger, barer och andra sociala och digitala aktiviteter där man enkelt ska kunna umgås med familj, vänner och bekanta.

• Den planerade restaurangen/nattklubben med plats för upptill 2000 gäster kommer att ha en egen livescen och direktaccess till den nya Stockholmsarenan, vilket möjliggör exklusiva intima klubbspelningar före och efter konserterna.
  • Det sportbarskoncept som utvecklas bygger på en lösning med en stor inomhusläktare, med riktiga arenastolar och en gigantisk bildskärm där fansen exempelvis kan samlas för att se bortamatcherna tillsammans, på hemmaplan.

- TOLV Stockholm blir den naturliga knutpunkten i hela områdets utveckling, som tillsammans med Stockholmsarenan bidrar till att skapa norra Europas mest spännande nöjesdestination, säger Mats Grönlund VD på SGA Fastigheter.

Fakta om TOLV Stockholm

-       En 12 000 kvadratmeter social scen som inryms i anslutning till Stockholmsarenan

-       Kombination av 12 olika koncept

-       Öppet 12 månader om året, minst 12 timmar per dag