Bluetooth i Sharps senaste HiFi-system

Sharp lanserar idag två nya trådlösa HiFi-stereosystem – XLHF202 och XLHF302 – med Bluetooth- och NFC-teknologi. Båda systemen är utrustade med Sharps NFC-taggar som gör det enklare än någonsin att streama musik från din smartphone eller surfplatta.

XLHF202 och XLHF302 kommer utrustade med två Sharp NFC-taggar. När du vill streama musik till din stereo vidrör du bara NFC-taggen på stereon med din smartphone eller surfplatta. Du kan även placera NFC-taggen på en mer lättillgänglig plats upp till 10 meter från HiFi-systemet. NFC - Near Field Communication - är en teknik för trådlös dataöverföring över korta sträckor.

– Att lyssna på musik via XLHF202 och XLHF302 är lika lätt som att slå sig ner i soffan och plocka fram sin smartphone eller surfplatta. De här två HiFi-systemen är våra mest mångsidiga hittills, och de maximerar antalet sätt för dig att spela upp din favoritmusik med bästa möjliga ljudkvalitet, säger Per-Martin Öhman, produktchef på Sharp Electronics (Nordic) AB.

Både XLHF202 och XLHF302 har den nya Lightning Dock som låter dig lyssna på musik samtidigt som du laddar din iPhone eller iPod. CD-spelare (CD/CD-MP3) och RDS FM-radio är självklart inbyggda, och via en USB-port kan du koppla ihop och styra en mängd olika ljudenheter inklusive iPad (ställ ingår) eller spela upp MP3/WMA/AAC-ljudfiler från USB-enheter.

Ljudkvalitet
Det förstklassiga ljudet i de två HiFi-systemen kommer från 2 x 50 watt RMS digitala förstärkare, rejäla högtalaranslutningar (skruvterminaler) och 2-vägshögtalare med 2,5 cm soft dome-diskantelement, 12 cm baselement (i XLHF202-modellen) och basreflexsystem. Det högkvalitativa ljudet i premiummodellen XLHF302 kommer från dess 13 cm baselement och högtalare i elegant träfinish.

Design och tillbehör
XLHF202 och XLHF302 har Sharps tidlösa design med rena linjer och höljen i blank metall. De två stereosystemen är kompakta och mäter bara 215 mm x 96 mm x 335 mm (B x H x D). XLHF202 finns i silver (XLHF202PHS) och svart (XLHF202PHBK). XLHF302PHT är titanfärgad.

Ett svart ställ ingår där du kan sätta din iPad då den är kopplad till stereon via USB.

I linje med Sharps miljötänkande drar de två HiFi-systemen endast 0,4 watt i stand by-läge.

Sharp XLHF202 och XLHF302 finns i handeln idag. XLHF202 har ett rekommenderat cirkapris på 2495 kr och XLHF302 på 2995 kr.

För vidare information
Per-Martin Öhman, Produktchef, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 513 05 14, permartin.ohman@sharp.eu

Om Sharp Audio
Sharp vet att folk vill ha sömlös kontroll över sin musik var man än befinner sig. This is why Sharp utvecklar stilrena och sammankopplade ljudprodukter som levererar den högsta ljudkvaliteten i en kompakt design. För vidare information, besök www.sharp.se.