Framgångsrikt Västeråsföretag köps upp av Sharp

Sharp Electronics i Norden stärker sin ställning i Västmanland genom att köpa upp sin lokala partner Sharp Center Västerås AB. Företaget omsätter 50 miljoner kronor och har idag 19 anställda.

Sharp har varit etablerat i Västerås sedan 1979, då företaget gick under namnet Björklunds Kontorsmaskiner och är idag en av regionens ledande återförsäljare av produkter inom dokumenthantering, butiksdatasystem/kassaregister och AV-tjänster.

Efter 15 år som VD har Jonas Kvist beslutat att sälja företaget till sin huvudleverantör och låta nuvarande försäljningschef Stefan Karlstedt övergå till att bli regionchef för Sharps direktförsäljning i Mälardalen.

– Vi vet att vi är en stor aktör inom branschen i Västmanland och nu är det dags att gå vidare så vi kan utvecklas, ge kunderna trygghet och få organisationen att växa, säger Jonas Kvist, VD på Sharp Center Västerås AB.

Jonas själv övergår som affärsutvecklare åt Sharp Electronics för att ta Sharps partnerstrategi vidare framåt.

För vidare information
Herman Lundquist, nordisk marknadschef vid Sharps dokumentdivision, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 533 90 92, herman.lundquist@sharp.eu

Om Sharp
Sharp Electronics (Europe) Limited, med huvudkontor i London, är det europeiska dotterbolaget till det japanska företaget Sharp Corporation; världsledande innovatör och tillverkare av produkter och kärnteknik inom audio och video-, kommunikations-, hälso-, miljö- och informationsområdet. Europa är en av Sharps viktigaste marknader, och utgör en stor del av företagets exporthandel. Företaget har 4 200 anställda på 26 platser över hela Europa. Mer information finns på www.sharp.eu.