REVOLUTIONERANDE PEKTEKNIK FRÅN SHARP

Sharp Europa har nu lanserat PN-K322BH Ultra HD touch, en ny generations 32´´ skärm, utformad för kreatörer som behöver en högupplöst skärm med pekskärmsteknik. Designers som idag använder flera olika utrustningar för att köra applikationer och visa bilder kan nu byta till PN-K322BH och få en ”allt i ett-skärm” som ger utrymme för ett mer intuitivt arbetssätt, samtidigt som den sparar pengar och arbetsyta.

Ultrahög upplösning
PN-K322BH är baserad på Sharps banbrytande IGZO-teknik och ger 4K Ultra HD (QFHD) upplösning (3 840 x 2 160 pixlar) – fyra gånger högre upplösning jämfört med full HDs 1 920 x 1 080 pixlar. Ultra HD passar för visning av komplicerad och detaljerad grafik som, till exempel, CAD- och arkitektritningar eller högupplösta foton och filmer.

Tack vare Sharps IGZO-teknik, som använder de storleksmässigt minsta transistorer som finns tillgängliga, har skärmen förbättrad känslighet. Detta innebär att den har en extremt exakt återgivning, något som gör den perfekt för arbete med bilder och video. IGZO-teknologin ger också lägre elförbrukning jämfört med andra skärmar.

Smart interaktivitet
Skärmen levereras med en specialpenna med en extra liten spets på två millimeter, detta för att den höga precisionen i PN-K322BHs högupplösta pekskärm ska kunna utnyttjas fullt ut. Användaren kan med hjälp av pennan dra tunna linjer, stryka under text, göra noteringar och illustrationer och göra förändringar i det som visas på skärmen.

Pekskärmen kan känna igen tio samtidiga kontaktpunkter, något som väsentligt utökar antalet pekskärmsapplikationer som kan användas av CAD-designers, grafiska designers, kreativa byråer och utvecklare av videospel. Inbyggd finns också en intelligent funktion som gör att skärmen känner igen pennan, men automatiskt filtrerar bort eventuella handflator som användaren oavsiktligt placerar på skärmen under arbetets gång. Funktionen kan kopplas på och av efter behov.

Intuitivt arbetssätt
Med en avancerad hållare kan skärmen användas både vertikalt för att visa pågående arbete och med låg vinkel, detta för att designern ska kunna arbeta mer intuitivt och effektivt, utan att behöva byta mellan olika utrustningar.

– Vi vet att CAD-användare och grafiska designers ofta jonglerar mellan två eller tre HD-skärmar och plattor för att få den upplösning och den kontroll de behöver, säger Linnea Bergh, produkt- och försäljningschef, Sharp Electronics (Nordic) AB. Sharp utformade därför PN-K322BH för att de lättare, mer effektivt och mer intuitivt ska kunna förverkliga sina idéer. Möjligheten att ”glida” mellan en vertikal display för visning och en med låg vinkel för skrivarbete och pekskärmsapplikationer är en innovation som ger den flexibilitet som kreatörerna har väntat på, tillägger hon.

Designad för att spara utrymme
Allt i ett-lösningen innebär att användarna nu slipper ha mer än en skärm på sin arbetsyta.  Tack vare IGZO-tekniken och L ED-bakgrundsbelysning placerad i kanten är PN-K322BH den tunnaste och mest strömlinjeformade skärmen i sin klass, bara 36 millimeter tjock, inklusive de inbyggda högtalarna.

Anslutningar
PN-K322BHs anslutningar är kompatibla med specifikationerna för det senaste DisplayPortTM- interfacet. Detta inkluderar Multi-Stream Transport Mode för Ultra HD, med en kapacitet på 60 fps.

För mer information besök:
www.youtube.com/user/SharpEurope

För mer information kontakta:
Linnea Bergh, Product & Sales Manager Visual Solutions
Sharp Electronics (Nordic) AB
linnea.bergh@sharp.eu

Om Sharp Visual Solutions
Som utvecklare och världsledande producent av skärmteknik erbjuder Sharp ett brett sortiment av skärmar och displaylösningar för alla typer av professionellt bruk. Skärmstorlekar upp till 90´´ med hög ljusstyrka och enastående bildkvalitet samt låg elförbrukning och 24/7-användning finns idag tillgängliga. Vissa modeller har dessutom avancerade funktioner som video-wall-capability, interaktivitet, och ultrahög upplösning. Sharps produkter hjälper dig att kommunicera, samarbete och att sprida information. Därför är Sharp den perfekta lösningen för varje professionellt visningsbehov. För vidare information, besök www.sharp.eu.