Sharp breddar sitt smart-tv-sortiment i 42 och 50 tum

Sharp lanserar ny smart LE761-serie baserad på LED-teknik. Med hög bildkvalitet, elegant design och en mängd anslutningsmöjligheter erbjuds optimal tittarupplevelse i storlekarna 42 och 50 tum.

– LE761-serien är den perfekta familje-tv:n och helt rätt för den som vill ha större bild, kristallklar bildkvalitet och många extrafunktioner. Sharps teknik med bland annat en fjärrkontrollapp och trådlös delning av bilder och spel gör tv-tittandet interaktivt på riktigt, säger Per-Martin Öhman, nordisk produktchef på Sharp Electronics (Nordic) AB.

Högklassig bildkvalitet
Med hjälp av Sharps egen Active Motion 300 Hz-teknik ger LE761-serien hög bildkvalitet och mjuka, naturliga rörelser. Tekniken medför mindre rörelseoskärpa och återger snabba scener jämnt och naturtroget vilket passar både för sport och actionfilmer. Fyra par 3D-glasögon för äkta bioupplevelse medföljer.

Koppla upp och koppla av
Sharps portal AQUOS NET+ innehåller flera anslutningsmöjligheter: webbläsare, integration med mobila enheter, appar, tv-tjänster och medielagring via ett användarvänligt gränssnitt. Via Sharps Smart Remote-app kan du styra tv:ns olika funktioner via din mobiltelefon eller surfplatta. Du kommer enkelt åt Netflix via en knapp på fjärrkontrollen.

Via ditt hemnätverk och DMR-teknik (Digital Media Renderer) är det enkelt att dirigera foton, filmklipp och musik från din smarttelefon eller surfplatta till TV:n. Både iOS- och Android-plattformen stöds. Foton och filmklipp i din mobil eller surfplatta kan enkelt och trådlöst visas på tv-skärmen.

Med Miracast kan Android-användare spegla innehållet från sin smarttelefon eller surfplatta direkt på LE761-skärmen, vilket gör att bilder och spel blir en mycket större upplevelse.

Vacker design
LE761-serien är utformad med en tunn aluminiumram som ger maximal tittarupplevelse. Stativet är tillverkat av borstad aluminium som matchar den tunna och diskreta designen.

LE761-serien är tillgänglig från och med april 2014 till följande rekommenderade cirkapriser:
LC-42LE761EN: 6.000:-
LC-50LE761EN: 8.500:-

Birgitta Olsson, Marknadschef, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 644 43 66,
birgitta.olsson@sharp.eu
Per-Martin Öhman, Produktchef, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 513 05 14, permartin.ohman@sharp.eu

Om Sharp LCD TV
Som världsledande pionjär inom LCD och digital teknik fortsätter Sharp att utveckla audiovisuella produkter som sätter konsumenten i centrum. Därför är Sharp AQUOS Europas ledande varumärke inom storbild och LCD, samtidigt som vår Quattronteknik levererar mer än en miljard färger för den ultimata tittarupplevelsen. För ytterligare information, gå in på www.sharp.se.