Sharp erbjuder studenter möjlighet till sommarpraktik på framtidslab

Sharp Europe lanserar idag en unik tävling som ger europeiska studenter möjlighet att vinna en betald sommarpraktik med resa och boende på forsknings- och designcentret Sharp Laboratories of Europe i Oxford. Praktiken ger en student chansen att en gång i livet arbeta i ett nytt projekt som kan bli en viktig del i vårt vardagsliv.

Tävlingen är öppen för alla studenter som har en intressant lösning på ett vardagligt problem. Det kan vara att hjälpa människor att komma ur sängen på morgonen, lösa middagsproblem eller att minska elanvändningen. Om du vill delta behöver du som är student bara skissa din idé, ta ett foto av skissen och dela den på Twitter med hashtag # GetItDownOnPaper senast den 27 maj 2013.

– Vad vi söker är någon full av entusiasm, originalitet och äkta nyfikenhet. Detta är ett unikt tillfälle för någon som brinner för vetenskap och vill arbeta med spetsteknologi och ett projekt som så småningom skulle kunna sättas i produktion. Vi har en lång meritlista innovativa produkter och av att uppfinna ny teknik på Sharp Laboratories of Europe men människor är grunden i allt vi gör och det är viktigt att lyssna på den nya generationen. Lycka till - vi ser fram emot att se dina idéer, säger Ian Thompson, vd på Sharp Laboratories.

Varje dag arbetar forskare vid Sharp Laboratories för att komma med nya idéer och teknologier som människorna kan dra nytta av. Labbet är ansvarigt för banbrytande innovationer som mobil LCD-teknik, smart cards, DualView, "lab in the palm of your hand" och många andra nyheter som har hjälpt till att lösa mänskliga behov.

– Vi brinner verkligen för att utveckla nästa generation uppfinnare. Vi uppfinner inte för sakens skull, vi vill att våra produkter ska lösa verkliga mänskliga problem som ska gynna vårt samhälle och vårt välbefinnande. Det är därför vi vill ha dina idéer om hur man löser ett vardagligt problem. Vinnaren med den bästa idén har en fantastisk möjlighet att arbeta på vårt forskningslaboratorium som utvecklar framtidens teknik som vi hoppas kommer att hjälpa samhället. Jag ser fram emot att se förslagen. Lycka till och kom ihåg, #GetItDownOnPaper, säger Paul Molyneux, CEO, Sharp Europe.

En jury från Sharp Labs kommer att utse tre finalister, de kommer att intervjuas om sin idé och hur den är tänkt att fungera. Sista anmälningsdag är 27 maj. På www.HumansInvent.com finns information om regler och villkor. Vinnaren kommer att tillkännages den 10 juni på www.HumansInvent.com. Praktiken startar den 1 juli och pågår under två månader. Lycka till och kom ihåg - # GetItDownOnPaper

Reprint free of charge, please forward a copy. For further information please visit:
www.sharp.eu
www.youtube.com/user/SharpEurope
www.facebook.com/SharpEurope
www.twitter.com/Sharp_Europe

Birgitta Olsson, marknadschef, Sharp, 08-6343674

Sharp Electronics (Europe) Ltd, med huvudkontor i London, är det europeiska dotterbolaget till japanska Sharp Corporation, världsledande innovatör och tillverkare av audiovisuell utrustning, kommunikations-, miljö- informations- och medicintekniska produkter.  Företaget sysselsätter 4 200 personer på 26 platser i Europa med en omsättning på 3 488 963 000 dollar för räkenskapsåret 2011-2012. För mer information: www.sharp.eu.