Sharp Europe gör förändringar i ledningen

Sharp Electronics Europe Ltd. (SEE), den europiska delen av Sharp Corporation, som är världsledande inom displayteknik, meddelar idag att som en del av sin pågående omorganisation lämnar Paul Molyneux, bolagets Executive Officer, Chief Operating Officer och Chief Marketing Officer samt President för SEE, företaget i slutet av juni 2014. Molyneux började 2004 i Sharp som Managing Director i England.

- Jag uppskattar verkligen Pauls insatser för Sharp. Sedan 2011 har han lett den europeiska verksamheten och det har varit stora förändringar under hans ledning som har hjälpt företaget att följa sin återhämtningsplan, säger Hiroshi Sasaoka, Chief Executive Officer, Europa.

- Pauls ledargenskaper, integritet och engagemang har varit betydande för Sharp. Vår verksamhet i Europa är väl positionerat för fortsatt lönsamhet och tillväxt, samtidigt som vi behåller fokus och stärker vår portfölj, fortsätter Hiroshi Sasaoka.

För vidare information
Birgitta Olsson, PR-chef, Sharp Electronics (Nordic) AB, 46 70 644 43 66, birgitta.olsson@sharp.eu

Om Sharp
Sharp Electronics (Europe) Limited, med huvudkontor i London, är det europeiska dotterbolaget till det japanska företaget Sharp Corporation; världsledande innovatör och tillverkare av produkter och kärnteknik inom audio och video-, kommunikations-, hälso-, miljö- och informationsområdet. Europa är en av Sharps viktigaste marknader, och utgör en stor del av företagets exporthandel. Företaget har 4 200 anställda på 26 platser över hela Europa. Mer information finns på www.sharp.eu.