Sharp förhandsvisade LCD-monitorer med inbyggd mediaspelare

I höst lanserar Sharp en ny serie innovativa LCD-monitorer för digital signage. Nyligen förhandsvisades ett urval av monitorerna på InfoComm-mässan i Las Vegas.

Sharps nya PN-Y-serie med eleganta kantbelysta LCD-monitorer kommer att lanseras i Europa under hösten. Serien finns i fyra storlekar upp till 55" med inbyggd mediaspelare. PN-Y-monitorer är perfekta för digital signage i både offentliga och kommersiella utrymmen.

– Den nya PN-Y-serien kommer att fylla en lucka på marknaden för digital signage-lösningar i både prestanda och värde. Vi ser fram emot att starta försäljning i Europa senare i år, säger Christian Schwaiger, Vice President, Sharp Visual Solutions Europe

PN-Y-serien finns i 55" (PN-Y555), 47" (PN-Y472), 42 "(PN-Y422) och 32" (PN-Y325) och inkluderar ett komplett utbud av data- och videoanslutningar. Den inbyggda USB-mediaspelaren gör det enkelt att spela upp video i de flesta filformat utan att behöva koppla monitorerna till en dator. För att fokusera på skärmens innehåll är PN-Y-serien utrustad med en smal ram och kan visas i både liggande och stående installationer.

Mer information om PN-Y-serien kommer att göras tillgängliga närmare det europeiska lanseringsdatum. För uppdateringar, besök www.sharp.eu

För mer information, vänligen besök:
www.sharp.eu
www.humansinvent.com
www.twitter.com/Sharp_Europe
www.linkedin.com/company/sharpeurope/
www.facebook.com/SharpEurope
www.youtube.com/SharpEurope

För vidare information

Om Sharp Visual Solutions
Som utvecklare och världsledande producent av skärmteknik erbjuder Sharp ett brett sortiment av skärmar och displaylösningar för alla typer av professionellt bruk. Skärmstorlekar upp till 90" med hög ljusstyrka och enastående bildkvalitet samt låg elförbrukning och 24/7-användning finns idag tillgängliga. Vissa modeller har dessutom avancerade funktioner som video-wall-capability, interaktivitet, och ultrahög upplösning. Sharps produkter hjälper dig att kommunicera, samarbeta och att sprida information. Därför är Sharp den perfekta lösningen för varje professionellt visningsbehov. För vidare information, besök www.sharp.se.