Sharp först ut med Svanenmärkta grafiska produktionssystem

Sharps produktionssystem för professionella utskrifter i färg och svart-vitt, Pro Serien MX-6500N och MX-7500N, har tilldelats den nordiska miljömärkningen Svanen.

I oktober 2013 lanserades Sharps Pro Serie som passar för alla typer av Print-On-Demand-miljöer, till exempel reprocentraler och interna tryckerier. Som produktionssystem inom den grafiska sektorn är Sharps Svanenmärkta Pro Serie idag ensamma i sitt slag.

– Vi satsar väldigt mycket på vårt miljöarbete och på att kunna erbjuda våra kunder produkter som har en minimal miljöpåverkan. Därför är vi extra stolta över att vara först i Sverige med att ha Svanenmärkta produktionssystem i sortimentet, säger Jonne Zachrisson, nordisk produktchef på Sharp Electronics (Nordic) AB.

Pro Serien MX-6500N och MX-7500N är nu en i raden av många Sharp-produkter som har både nationella och internationella miljömärkningar.

Svanenmärkningens syfte är att ge konsumenter möjligheten att välja de bästa produkterna ur miljösynpunkt, både utifrån miljö- och klimatkrav.

Tillgänglighet
MX-6500N och MX-7500N finns tillgängliga via auktoriserade återförsäljare och via direktförsäljning.

För mer information
Jonne Zachrisson, nordisk produktansvarig vid Sharps dokumentdivision, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 611 36 25, jonne.zachrisson@sharp.eu

Om Sharp Dokument
Sharp erbjuder kraftfulla och prisbelönade dokumentsystem som ger snabbare och effektivare arbetsmetoder och gör alla på arbetsplatsen mer produktiva. Sharp har allt från utrymmessnåla skrivare och kopiatorer i svartvitt och färg till mångsidiga höghastighets- och multifunktionssystem. Sharp Open Systems Architecture (OSA) förvandlar multifunktionssystem till kraftfulla informationsportaler integrerade med molnet och affärsapplikationer. Sharp Optimized Services hjälper företag att uppnå ökad kontroll, effektivitet och produktivitet. Sharp Cloud Portal Office är en molntjänst som gör det enkelt att dela dokument och information och samarbeta online. /This is Why Sharp är den perfekta lösningen för varje arbetsplats. För mer information, besök www.sharp.se.