Sharp förstärker sin europeiska ledningsgrupp

Sharp Europa utökar sin ledningsgrupp med tre nya personer i syfte att utveckla Sharps ställning inom områdena Document Solutions och Visual Solutions.

Tetsuji Kawamura har utsetts till Chief Marketing Officer och President för Sharp Electronics Europe. Jun Ashida blir President för Sharps Information Systems och Alexander Hermann tar över som Vice President för Document Solutions Europe. Det nya teamet kommer driva tillväxtstrategin för Sharps dokumentlösningar och displayteknik.

­– Sharps B2B-divisioner levererar en stabil tillväxt och vinst. Jag är övertygad om att vi kommer att ta organisationen till nästa steg, med ett fortsatt fokus på att leverera lösningar för att möta behoven hos våra kunder, säger Tetsuji Kawamura.

Tetsuji Kawamura började på Sharp 1984 och har haft sin bas i Europa sedan 2011. Mr. Kawamuras tidigare position var chef för Information Systems Europe, där han ledde utvecklingen av Sharps lång- och kortsiktiga strategier inom Document Solutions och Visual Solutions.

Jun Ashida började på Sharp 1989. Hans tidigare roll var General Manager, Global Sales and Marketing, Document Solutions Division, i Japan, där han var ansvarig för ledning och genomförande av Sharps långsiktiga affärsplaner, marknadsföring, sales promotion och produktplanering för Document Solutions produkter i Europa och USA.

Alexander Hermann började på Sharp 2004 som President för Sharp Electronics Schweiz och hans senaste roll var regiondirektör för Document Solutions för Centraleuropa (som omfattar Tyskland, Schweiz, Österrike och Benelux). Under sin tid på Sharp, har Alexander förvandlat Centraleuropas Document Solutions till en av de mest lönsamma i Europa, genom stark ledning och skapandet av en effektiv teamkultur. Alexander har också genomfört viktiga förvärv under de senaste två åren.

För mer information besök:
www.sharp.eu
www.humansinvent.com
www.linkedin.com/company/sharpeurope/
www.twitter.com/Sharp_Europe
www.facebook.com/SharpEurope
www.youtube.com/SharpEurope

För vidare information

Om Sharp
Sharp Electronics (Europe) Limited, med huvudkontor i London, är det europeiska dotterbolaget till det japanska företaget Sharp Corporation; världsledande innovatör och tillverkare av produkter och kärnteknik inom audio och video-, kommunikations-, hälso-, miljö- och informationsområdet. Europa är en av Sharps viktigaste marknader, och utgör en stor del av företagets exporthandel. Företaget har 4 200 anställda på 26 platser över hela Europa. Mer information finns på www.sharp.eu.