Sharp lanserar andra generationens BIG PAD på ISE 2014

Idag på ISE-mässan i Amsterdam introducerar Sharp en ny och uppdaterad serie av interaktiva whiteboards för företag som vill göra sina möten och presentationer mer produktiva och engagerande.

Med förbättrad användarvänlighet och fler inbyggda funktioner kan Sharps nya BIG PAD-serie användas både som ett pedagogiskt verktyg och som en interaktiv arbetsyta.

Sedan BIG PAD lanserades 2012 har den varit en favorit bland våra kunder, helt enkelt för att den gör det lättare att både arbeta och samarbeta. De senaste två åren har vi tittat på hur man kan utveckla BIG PAD:en, och vår nya version gör det ännu enklare att dela idéer och lösa problem tillsammans, säger Petter Andersson, försäljningschef på Sharp Electronics (Nordic) AB.

Ett stort antal nya funktioner gör andra generationens BIG PAD till det perfekta verktyget för att kunna dela med sig av information under möten. Exempelvis kan upp till fyra personer skriva samtidigt och dela innehåll från olika platser eller källor. Sharp kommer att visa upp den mest avancerade modellen i den nya BIG PAD-serien på ISE-mässan. Den kommer att finnas tillgänglig i Sverige från och med april 2014.

De viktigaste funktionerna är:

Bättre skrivupplevelse
För att kunna skriva så naturligt som möjligt medföljer trådlösa och tryckkänsliga pekpennor. Man har även gjort pennorna mer användarvänliga med hjälp av tre knappar, till exempel en fram- och tillbakaknapp.

Omedelbar användarvänlighet
En snabbare uppstart innebär att den nya BIG PAD är klar att användas direkt när den aktiveras*. På så sätt är den alltid redo för spontana möten eller grupparbeten. Flera av de nya inbyggda funktionerna går även att använda utan att ansluta BIG PAD:en till en dator, till exempel en integrerad whiteboard-funktion, ett förprogrammerat presentationsläge och en lättillgänglig mediaspelare.

Den nya BIG PAD:en har också en ny pekskärmsmeny på frontpanelen, så att man kan styra ingångsomkoppling och volymkontroll både via enheten och via fjärrkontroll. Den innehåller också nya fronthögtalare för ökad ljudkvalitet.

Enkel delning
För att göra det lättare att samarbeta oavsett var man befinner sig är det möjligt att dela information enkelt och trådlöst med hjälp av Touch Display Link Software 2.0. Detta innebär att det går att dela information mellan BIG PAD och en surfplatta eller PC, samt via andra kontor och platser inom ett företags lokala nätverk.

Sharps BIG PAD-serie kommer att finnas tillgängliga i 60- och 70-tum.

*från stand-by läge

För ytterligare information, vänligen besök:
www.humansinvent.com
www.youtube.com/SharpEurope

För mer information
Petter Andersson, försäljningschef, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 734 34 56 22, petter.andersson@sharp.eu
Birgitta Olsson, PR-chef, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 706 44 43 66, birgitta.olsson@sharp.eu

Om Sharp Visual Solutions
Som utvecklare och världsledande producent av skärmteknik erbjuder Sharp ett brett sortiment av skärmar och displaylösningar för alla typer av professionellt bruk. Skärmstorlekar upp till 90" med hög ljusstyrka och enastående bildkvalitet samt låg elförbrukning och 24/7-användning finns idag tillgängliga. Vissa modeller har dessutom avancerade funktioner som video-wall-capability, interaktivitet, och ultrahög upplösning. Sharps produkter hjälper dig att kommunicera, samarbeta och att sprida information. Därför är Sharp den perfekta lösningen för varje professionellt visningsbehov. För vidare information, besök www.sharp.se.