Sharp lanserar färgskrivare med Wi-Fi och stöd för mobila utskrifter

Sharps nya färgskrivare för mindre företag och hemmakontor har energibesparande funktioner, Wi-Fi och stöd för utskrifter via smartphone och surfplatta.

– Vi är stolta över att kunna bredda vårt sortiment med MX-C300P, en mellanmodell med Wi-Fi som standard och som innebär att vi kan erbjuda skrivare för alla typer av företagsbehov, säger Jonne Zachrisson, nordisk produktchef på Sharp Electronics (Nordic) AB.

Förbättrad prestanda
Sharps nya MX-C300P stödjer utskrifter ifrån alla enheter med LAN-stöd, till exempel smartphone och surfplatta. Med Wi-Fi som standard kan mobila enheter komma åt skrivaren utan att ansluta till företagets nätverk och kontorets besökare kan även skriva ut via en gratis Sharp-app.

Mindre miljöpåverkan
Certifierad med Energy Star® innehåller MX-C300P funktioner för att spara energi och minska kostnader. Till exempel låg strömförbrukning, ett energibesparande viloläge och kort uppvärmningstid (29 sekunder).

En tvåkomponents-toner sparar tid och pengar och med hjälp av ett särskilt tonerbesparingsläge kan man begränsa mängden toner som används på bilder och grafik. För att spara papper har skrivaren dubbelsidig utskrift som standard.

Kompakt design och förbättrad användarvänlighet
MX-C300P har en lätt, kompakt design och är tillräckligt liten för att passa på ett skrivbord. Skrivaren är enkel att använda och har en LCD-panel där man kan göra avancerade inställningar och enkelt få information om till exempel när toner eller papper behöver fyllas på.

Produktsammanfattning
MX-C300P levererar snabba och högkvalitativa utskrifter:

• 30 sidor per minut i färg och svartvitt
  • Utskriftshastigheter på 9,2 sekunder i färg och 5,5 sekunder i svartvitt
  • Färgutskrifter i 600 x 600 dpi
  • Standard PCL och Postscript 3-emulering
  • Wi-Fi som standard

MX-C300P finns tillgänglig från mars 2014 hos Sharps auktoriserade återförsäljare. För mer information, inklusive produktspecifikation, besök www.sharp.se

För mer information, vänligen besök:
www.sharp.se
www.humansinvent.com
www.twitter.com/Sharp_Europe
www.facebook.com/SharpEurope
www.youtube.com/SharpEurope

För mer information
Jonne Zachrisson, nordisk produktansvarig vid Sharps dokumentdivision, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 611 36 25, jonne.zachrisson@sharp.eu

Om Sharp Dokument
Sharp erbjuder kraftfulla och prisbelönade dokumentsystem som ger snabbare och effektivare arbetsmetoder och gör alla på arbetsplatsen mer produktiva. Sharp har allt från utrymmessnåla skrivare och kopiatorer i svartvitt och färg till mångsidiga höghastighets- och multifunktionssystem. Sharp Open Systems Architecture (OSA) förvandlar multifunktionssystem till kraftfulla informationsportaler integrerade med molnet och affärsapplikationer. Sharp Optimized Services hjälper företag att uppnå ökad kontroll, effektivitet och produktivitet. Sharp Cloud Portal Office är en molntjänst som gör det enkelt att dela dokument och information och samarbeta online. /This is Why Sharp är den perfekta lösningen för varje arbetsplats. För mer information, besök www.sharp.se.