Sharp lanserar sin första 4K-TV i Europa

Idag släpps Sharps första TV-modeller med detaljrik Ultra-HD i Europa. Sharps 4K-modeller visar fyra gånger så stor detaljskärpa som 1080p Full HD. Med 4K-bildkvalitet och oslagbart ljud förvandlar storbildsteven ditt vardagsrum till en biosalong.

UD20 finns i storlekarna 60" och 70" och erbjuder bildkvalitet med otrolig detaljrikedom. Tack vare den höga upplösningen hos Ultra HD (4K) kan du titta på en 60"‑skärm på så nära avstånd som 1,2 m (jämfört med 2,4 m för Full HD-TV). Därför kan den biokänsla du får av UD20-modellerna upplevas i vilket hem och vilket rum som helst. UD20-modellerna är tillverkade i högkvalitativa material och har en tunn ram som gör att de ser bra ut i alla miljöer.

UD20-modellernas unika Sharp-teknologi ger optimal färgåtergivning och maximal detaljrikedom även i mörka scener, så att landskap blir mer realistiska, naturen blir färgsprakande och hudtonerna naturliga. Sharps speciella uppskalare – Super High Resolution Image Engine – förbättrar signalen för innehåll som inte är i Ultra HD så att det visas med en kvalitet som ligger så nära 4K som möjligt.

Sharps nya UD20-serie är en av få 4K-modeller som certifierats av THX, filmbranschens egen standard för bild- och ljudkvalitet.

Dela med dig av dina filmer, foton, spel och appar på den stora skärmen: Genom trådlös streaming kan allt du spelar upp på smartphonen eller surfplattan även ses på TV:n. Du kan även styra TV:n från din mobila enhet med Sharp-appen Aquos Remote Lite och hantera olika funktioner med hjälp av gester.

UD20-modellerna ger dig tillgång till Sharps smarta TV-portal, Aquos Net+, där du hittar Netflix och flera andra video‑on-demand-tjänster, YouTube, och ett stort urval appar.

UD20-serien kommer att finnas tillgänglig från september 2014.

Rekommenderat cirkapris:
LC-60UD20EN: 27.000 kr
LC-70UD20EN: 40.000 kr

Mer information finns på:
www.humansinvent.com
www.linkedin.com/company/sharpeurope/
www.youtube.com/SharpEurope

Birgitta Olsson, Marknadschef, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 644 43 66,
birgitta.olsson@sharp.eu
Per-Martin Öhman, Produktchef, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 513 05 14, permartin.ohman@sharp.eu

Om Sharp LCD TV
Som världsledande pionjär inom LCD och digital teknik fortsätter Sharp att utveckla audiovisuella produkter som sätter konsumenten i centrum. Därför är Sharp AQUOS Europas ledande varumärke inom storbild och LCD, samtidigt som vår Quattronteknik levererar mer än en miljard färger för den ultimata tittarupplevelsen. För ytterligare information, gå in på www.sharp.se.