Sharp lanserar trådlösa moln-redo multifunktionssystem

Sharps next-generation multifunktionssystem möjliggör för företag att ta tillvara på den senaste tekniken.

Sharp har lanserat fyra nya kraftfulla multifunktionssystem (MFP) som levererar den höga prestanda som moderna arbetsgrupper kräver, kombinerat med moln- och anslutningsfunktioner som förväntas bli standard i framtiden. Produktutvecklingen innebär en stor förändring för multifunktionsskrivarens roll; från att ha varit primärt en enhet för dokumentproduktion, till att bli den centrala komponenten i ett helt nät-integrerat informationssystem.

Precis som med Sharps övriga MFP, ger MX-5141N, MX-5140N, MX-4141N och MX-4140N snabba och högkvalitativa utskrifter och kopior, skarp skanning, plus ett brett utbud av möjliga tillval. Men vad som verkligen skiljer dessa maskiner från Sharps andra MFP är hur de kan integreras med kontorets arbetsflöden och de senaste arbetssätten.

– Den explosionsartade tillväxten av smartphones, surfplattor, trådlös teknik och, viktigast av allt, molnet har förändrat sättet som vi människor förväntar oss att få tillgång till och använda information. MFP måste vara en del av denna utveckling. Sharp antar nu en aktiv roll i att driva utvecklingen från basic dokumentproduktion till intelligenta enheter som kan hitta och leverera viktig företagsinformation direkt på begäran, säger Jonne Zachrisson, nordisk produktansvarig vid Sharps dokumentdivision.

Stor kontrollpanel med web-browser
De nya multifunktionsskrivarna har utskriftshastigheter på upp till 51 sidor per minut i färg och svartvitt, och har fullständig och omedelbar tillgång till Internet och molnet. Deras roll som "information gateways" stöds av en stor, lättanvänd kontrollpanel som har full tillgång till internet för att göra sökningar på nätet eller helt enkelt för att kontrollera e-post och bilagor i sista minuten.

Trådlös anslutning till mobila enheter
– Det innebär att all din information och dina program alltid finns tillgängliga, även om du inte har din bärbara dator med dig. Om du vill skriva ut från din smartphone eller surfplatta, eller scanna in något till dem, ansluter du dig enkelt till MFP trådlöst, säger Jonne Zachrisson.

Säkra och energisnåla
Eftersom Sharp inser att behovet av traditionella funktioner inte har försvunnit har den nya serien utrustats med bland annat automatiserade arbetsflöden som drivs av Sharp OSA, Adobe PostScript 3, snabb dokumentmatare, en intern hårddisk, och papperskapacitet på upp till 6 600 ark, samt flera olika alternativ för efterbehandling.

Robusta säkerhetsfunktioner som användarautentisering och säker datakryptering och radering garanterar trygg hantering av information och en rad avancerade miljöfunktioner gör dem idealiska för framtidens energieffektiva kontor.

För mer information
Jonne Zachrisson, nordisk produktansvarig vid Sharps dokumentdivision, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 611 36 25, jonne.zachrisson@sharp.eu

Om Sharp Dokument
Sharp erbjuder kraftfulla och prisbelönade dokumentsystem som ger snabbare och effektivare arbetsmetoder och gör alla på arbetsplatsen mer produktiva. Sharp har allt från utrymmessnåla skrivare och kopiatorer i svartvitt och färg till mångsidiga höghastighets- och multifunktionssystem. Sharp Open Systems Architecture (OSA) förvandlar multifunktionssystem till kraftfulla informationsportaler integrerade med molnet och affärsapplikationer. Sharp Optimized Services hjälper företag att uppnå ökad kontroll, effektivitet och produktivitet. Sharp Cloud Portal Office är en molntjänst som gör det enkelt att dela dokument och information och samarbeta online. /This is Why Sharp är den perfekta lösningen för varje arbetsplats. För mer information, besök www.sharp.se.