Sharp lanserar två LCD-pekskärmar i Full HD på ISE 2014

På dagens ISE-mässa i Amsterdam visar Sharp upp två nya LCD-monitorer med pekskärmar i Full HD. En 20-tums skärm med en digital penna och en 24-tums skärm med en högkänslig pekskärm.

– Med våra två nya LCD-skärmar utökar vi vårt kommersiella utbud av monitorer, vilket gör att vi kan erbjuda innovativa lösningar för alla olika utmaningar företag står inför idag. Utmaningar som att kunna skriva på en skärm lika naturligt som att det vore med penna och papper. Eller att kunna uppdatera digitala skyltar varifrån man än befinner sig, säger Petter Andersson, försäljningschef på Sharp Electronics (Nordic) AB.

De viktigaste funktionerna hos Sharps nya pekskärmar är:

En 20-tums skärm med en digital penna (LL-P202V)
Den tunna och lätta LL-P202V levereras tillsammans med en digital pekpenna som är perfekt för både bild- och skrivarbeten. Den digitala pennan i kombination med en tålig skärm innebär ett naturligt sätt att skriva på. Precis som med en vanlig penna kan användaren ändra linjetjockleken genom att förändra trycket.

Pennan har även två knappar som man kan anpassa utifrån sina mest använda funktioner, som att trycka på knappen för ett suddgummi eller göra ett vanligt högerklick. I och med att skärmen går att justera från 20 till 75 grader kan man både arbeta bekvämt.

En 24-tums skärm med en högkänslig pekskärm (LL-S242A)
Med en större skärm är LL-S242A idealisk som en interaktiv skärm i butik, reception och möteslokaler. Skärmen är mycket flexibel och kan installeras i liggande, stående eller horisontellt läge.

För precisionsarbeten ingår en 2 mm tunn pennspets som gör att man kan skriva smidigt och naturligt även när handen vidrör skärmen.

Programmet Sharp Digital Signage Software låter användaren styra skärmens innehåll direkt på själva enheten eller på distans.

Både LL-P202V och LL-S242A kommer att finnas tillgängliga i Sverige från och med maj 2014.

För ytterligare information, vänligen besök:
www.humansinvent.com
www.youtube.com/SharpEurope

För mer information
Petter Andersson, försäljningschef, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 734 34 56 22, petter.andersson@sharp.eu
Birgitta Olsson, PR-chef, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 706 44 43 66, birgitta.olsson@sharp.eu

Om Sharp Visual Solutions
Som utvecklare och världsledande producent av skärmteknik erbjuder Sharp ett brett sortiment av skärmar och displaylösningar för alla typer av professionellt bruk. Skärmstorlekar upp till 90" med hög ljusstyrka och enastående bildkvalitet samt låg elförbrukning och 24/7-användning finns idag tillgängliga. Vissa modeller har dessutom avancerade funktioner som video-wall-capability, interaktivitet, och ultrahög upplösning. Sharps produkter hjälper dig att kommunicera, samarbeta och att sprida information. Därför är Sharp den perfekta lösningen för varje professionellt visningsbehov. För vidare information, besök www.sharp.se.