Sharp överlägset bäst på att leverera digitaliseringstjänster

Av de sex största leverantörerna av dokumenthantering är Sharp bäst på att stimulera sina kunder till att digitalisera dokument. Det visar en undersökning av analysföretaget Custice.

Analysföretaget Custice frågade svenska små och medelstora företag hur mycket de använder sina kopieringsmaskiner och skrivare till att scanna in fakturor och dokument. Samtidigt frågade man företagen vilka som var deras leverantörer av dokumenthantering. Undersökningen fokuserade på de sex största leverantörerna: Sharp, Koneo, Canon, Office IT, Office Dokument och Ricoh.

Undersökningen visade att Sharp var bäst på att stimulera sina kunder till att digitalisera sina dokument och därmed även bäst på att erbjuda de tjänster och den service som krävs.

– Digitalisering av dokument är ett viktigt verktyg för företag som vill effektivisera sin verksamhet, minska kostnaderna och underlätta för sina anställda att arbeta utanför kontoret. Många företag har utrustningen men saknar rätt stöd och kunskap. På Sharp erbjuder vi inte bara multifunktionella skrivare. Vi levererar även mjukvaran, tjänsterna och servicen som våra kunder behöver, säger Herman Lundquist, marknadschef på Sharp Electronics (Nordic) AB.

I undersökningen angav företagen i vilken utsträckning de scannar dokument och fakturor. Resultatet av detta översattes till poäng. Leverantörerna som fick högst poäng var bäst på att tillhandahålla digitaliseringstjänster till sina kunder. Sharp fick 18 poäng, Koneo 13 poäng, Canon 11 poäng, Office IT 8 poäng, Office Dokument 8 poäng och Ricoh 5 poäng.

För vidare information
Herman Lundquist, nordisk marknadschef vid Sharps dokumentdivision, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 533 90 92, herman.lundquist@sharp.eu

Om Sharp Document Solutions
Sharp erbjuder en bred portfölj av prisbelönade dokumenthanteringssystem och hårdvara, från multifunktionella skrivare (MFP) till stora produktionssystem. Sharps Open Systems Architecture (OSA) kan förvandla din MFP till en kraftfull informationsportal med sömlös integrering med molnet och affärsapplikationer från tredje part. Vi erbjuder också Sharp Optimized Services som hjälper ditt företag att uppnå ökad kontroll, effektivitet och produktivitet. This is Why Sharp är den perfekta lösningen för varje dokumenthanteringsbehov. För mer information, besök www.sharp.se.