Sharp skapar interaktiva möten med nya Touch Display Link 2.0 och Big Pad

Sharp lanserar en uppdaterad version av sin app för mötessupport – Touch Display Link 2.0. Med appen kan användare av Sharps pekskärm Big Pad spegla sina surfplattor och smartphones mot pekskärmen för att dela med sig av material och interagera under presentationer i realtid.

Upp till 50 mobila enheter kan kopplas samman på samma nätverk med Sharps pekskärm. Appen Touch Display Link 2.0 möjliggör skärmdelning och filöverföring mellan Big Pad, plattor och smartphones, och låter användarna styra sin Big Pad på distans, bland annat med hjälp av den tillhörande pennan.

– Kombinationen av Big Pad och appen Touch Display Link gör det enklare än någonsin att presentera information interaktivt, Touch Display Link speglar inte bara innehåll från den stora skärmen till den lilla skärmen, den låter dig interagera med dina kollegor i realtid, även om du inte sitter i samma rum, säger Michael Bailly, chef för produktplanering och marknadsföring, Visual Solutions, Sharp Europe.

Med ett stort utbud av interaktiva funktioner, som bland annat möjliggör att fyra personer kan arbeta samtidigt på skärmen och dela med sig av information via nätet, är Sharps Big Pad perfekt för att låta grupper samarbeta i möten och påskynda uppgifter som kräver insatser från flera användare med hjälp av en interaktiv whiteboard. Appen Touch Display Link 2.0 är förinstallerad på Sharps Big Pad A-versionen och är ett tillval på Big Pad B-versionen. Appen kan laddas ner gratis på App Store och Google Play.

– Enligt vår undersökning bland kontorsanställda är möten generellt inte uppbyggda så att alla kan bidra. Endast 42 procent beskriver mötena på jobbet som interaktiva. Big Pad och appen Touch Display Link underlättar samarbete, säger Michael Bailly.

Nya funktioner för Touch Display Link 2.0 är:

• Lämplighet för företag och stora kontor: Upp till 50 enheter kan anslutas till BIG PAD, inklusive Apple, Android och Windows PC-enheter. Enheterna måste vara på samma nätverk, men kan användas på distans, till exempel genom att personer arbetar på olika delar av kontoret eller hemifrån.
  • Pennmjukvara: Användare kan skriva på Big Pad, genom sin enhet, genom sin Pen Software. Upp till fyra användare kan skriva samtidigt med hjälp av trådlöst anslutna touch-pennor.
  • Fotodelning: Användare kan ta ett foto med sin enhet och dela den. En "bildkorrigering" rättar skeva bilder innan de visas.
  • Anteckningar: Personliga anteckningar kan skapas genom att ta en ögonblicksbild från Big Pad och kommentera den på den lokala enheten.
  • Automatisk mötesrapport: Efter ett möte, kan det innehåll som har visats på Big Pad sparas och skickas till alla enheter.

För mer information besök:
www.humansinvent.com
www.youtube.com/SharpEurope

För mer information
Petter Andersson, försäljningschef, Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 734 34 56 22, petter.andersson@sharp.eu

Om Sharp Visual Solutions
Som utvecklare och världsledande producent av skärmteknik erbjuder Sharp ett brett sortiment av skärmar och displaylösningar för alla typer av professionellt bruk. Skärmstorlekar upp till 90" med hög ljusstyrka och enastående bildkvalitet samt låg elförbrukning och 24/7-användning finns idag tillgängliga. Vissa modeller har dessutom avancerade funktioner som video-wall-capability, interaktivitet, och ultrahög upplösning. Sharps produkter hjälper dig att kommunicera, samarbeta och att sprida information. Därför är Sharp den perfekta lösningen för varje professionellt visningsbehov. För vidare information, besök www.sharp.se.