Sharp utökar sin europeiska ledningsgrupp inom Visual Solutions

Sharp utökar sin ledningsgrupp inom Sharp Europa Information Systems och Visual Solutions-teamet för att utveckla företagets utveckling av digitala skyltar.

Sharp har utökat sin ledningsgrupp med två nya medlemmar som ska ansvara för utvecklingen av Sharps professionella storformatskärmar. Sid Stanley, Europasäljchef, och Michael Bailly, produkt- och marknadschef för Europa, ska med hjälp av sina omfattande kunskaper och långa erfarenhet vidareutveckla Sharps sälj-, marknadsförings- och produktstrategi genom att utnyttja Sharps redan starka position inom denna sektor.

Förstärkningen av vår europeiska ledningsgrupp är en central del av våra ambitiösa planer att utöka våra affärs- och marknadsandelar inom området Visual Solutions. Med Sid och Michael ombord har vi ett starkt team som kan driva en affärsmodell som gynnar både Sharp och våra värdefulla kanalpartners. Vi gör dessutom stora investeringar i forskning och utveckling inom framtidens digitala skyltprodukter så att vi kan uppfylla kundernas växande behov av de mest innovativa och tekniskt avancerade skyltlösningarna, säger Christian Schwaiger direktör för Visual Solutions Europe vid Sharp Europé.

Sid och Michael arbetar vid företagets europeiska huvudkontor i Stockley Park i London. Sid, som ska ansvara för Sharps säljaktiviteter i Europa, har mer än 18 års erfarenhet av AV-branschen hos några av världens största tillverkare, bland andra Sony Corporation, Barco och Promethean. Han har dokumenterad erfarenhet av att via kanalpartners föra ut AV-produkter på B2B-marknaden och har tidigare haft flera marknadsledande befattningar.

– Det här är en spännande tidpunkt att börja arbeta hos Sharp och bidra med att vidareutveckla företagets vision. Vi har redan en stark ställning när det gäller produkter och lösningar vilket vi ska bygga vidare på med en tydlig kanalstrategi. Vi vill ge både våra partners och kunder en exceptionell och affärsmässig service tillsammans med upplevelsen att vi är en lysande leverantör att göra affärer med, säger Sid Stanley.

Michael ansvarar för produktstrategi och produktplanering samt kommunikations-, varumärkes- och webbstrategi för visuella produkter inom B2B-sektorn i Europa. Michael har mer än 15 års erfarenhet av arbete inom branschen för bildskärmar och digitala skyltprodukter i EMEA-regionen med NEC Display Solutions Europe och Samsung Electronics Europe, utveckling av internationella kommersiella skyltprojekt i Europa, Mellanöstern, OSS och Afrika samt av att leda uppbyggnaden av strategiskt partnerskap med nyckelorganisationer.

– Jag började på Sharp eftersom jag alltid har varit imponerad av företagets branschunika kompetens inom forskning och utveckling när det gäller utveckling av ny bildskärmsteknik och digitala skyltprodukter, plus den innovativa synen på partnerskap. Jag ser fram emot att arbeta med alla våra partners och att introducera ny spännande teknik som snart är redo att lanseras på marknaden, säger Michael Bailly.

Mer information finns på:
www.sharp.eu
www.humansinvent.com
www.linkedin.com/company/sharpeurope/
www.twitter.com/Sharp_Europe
www.facebook.com/SharpEurope
www.youtube.com/SharpEurope

För vidare information

Om Sharp
Sharp Electronics (Europe) Limited, med huvudkontor i London, är det europeiska dotterbolaget till det japanska företaget Sharp Corporation; världsledande innovatör och tillverkare av produkter och kärnteknik inom audio och video-, kommunikations-, hälso-, miljö- och informationsområdet. Europa är en av Sharps viktigaste marknader, och utgör en stor del av företagets exporthandel. Företaget har 4 200 anställda på 26 platser över hela Europa. Mer information finns på www.sharp.eu.